Sex etter fødsel

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Tror jaggu meg renselsen er over jeg :D
Har jo vært svært lite hele tiden, men siste dagene nesten uten farge.
Og i dag har det bare vært vanlig utflod :D
Da er det vel greit å ha sex igjen?
Men hvordan er det med prevensjon nå da, er jo ikke begynt på noe enda, og kondom er utelukket.
Jeg fullammer, men er det trygg nok prevensjon?

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Heldig du er som har kommet dit :) Fullamming er ikke nok fikk jeg streng beskjed om.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Om du ikke vil ha flere barn ville jeg ikke tatt sjangsen på at ammingen er nok:)

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Fullamming har jeg hørt kun beskytter inntil 30%. Det anbefales å bruke kondom dersom man ønsker å ha sex før 6-ukerskontrollen. Leste det en eller anna plass:)

Får ringe legen i dag, så får vi se hva det ender opp med.
Gummi ødelegger virkelig mye :(
Men det må vel til hvis det fremdeles er infeksjonsfare også.

Tror kondom er veldig viktig pga infeksjonsfaren de første seks ukene. Etter det kan man heller velge andre prevensjonsmidler :) Hvertfall det min jordmor sa, at man ikke måtte vente seks uker så lenge man var nøye med kondom :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Heldig du er ;) skal være glad når renselsen er over. Sikkert lurt med kondom ;)

Glemte jo helt å ringe legen, må huske det i morgen da :P
Kommer nok til å be om resept på minipillen cerazette (vet ikke om det er slik det skrives) så får jeg bruke det nå i starten, pluss gummi nå de neste to ukene. Så får vi se hva jeg ender opp med i det lengre løp.
Har veldig lyst å slippe pillene, men også så lite mensblødning som mulig.

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Får ringe legen i dag, så får vi se hva det ender opp med.
Gummi ødelegger virkelig mye :(
Men det må vel til hvis det fremdeles er infeksjonsfare også.

Orker ikke dette jeg heller. Ble anbefalt cerazett piller når man ammer!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Her er det flere dager siden ting var ferdig renset, men pga sting og søm tenker jeg å vente til jeg har vært på seks ukers kontroll:)

Her er det flere dager siden ting var ferdig renset, men pga sting og søm tenker jeg å vente til jeg har vært på seks ukers kontroll:)

Her fikk jeg to pyntesting innvendig. Men har ikke merket noe til dem.
Reger med at de ikke vil plage meg nå ved sex heller.

Er det best med eller uten glidemiddel nå før disse 6 ukene?
Tenker i forhold til infeksjoner.
Er vel dårligere glid med gummi ettersom jeg husker.....

Tror glidemiddel er okei. Jeg har allerede kjøpt selv om det er en stund til det blir noe på meg :P
Håper cerazette funker bedre for deg enn for meg.. Mista totalt sexlyst og ble villt humørsyk av det! Dessuten surra jeg å glemte å ta det på likt hver dag osv :P

Tror glidemiddel er okei. Jeg har allerede kjøpt selv om det er en stund til det blir noe på meg :P
Håper cerazette funker bedre for deg enn for meg.. Mista totalt sexlyst og ble villt humørsyk av det! Dessuten surra jeg å glemte å ta det på likt hver dag osv :P
Det blir nå uansett gummi og glidemiddel nå først, mulig allerede i kveld om lillemann er snill g sover ;)
Er så usikker ang cerazette, vet jeg kommer til å glemme av og til :/
Og har IKKE lyst å bli hormonell igjen :(

Det blir nå uansett gummi og glidemiddel nå først, mulig allerede i kveld om lillemann er snill g sover ;)
Er så usikker ang cerazette, vet jeg kommer til å glemme av og til :/
Og har IKKE lyst å bli hormonell igjen :(

Lykke til med en mulig lang natt (uten barneskrik)... ;)
Ja, det forstår jeg. Du kan jo gi det et forsøk men for meg fungerte det IKKE bra så jeg tror jeg venter til jeg kan sette inn hormonspiral (var det fra uke 6 tro)...

Ang prevensjon så må jeg bare anbefale p-stav. Samme hormoner som i cerazette, og man slipper å huske på å ta den til samme tid hver dag. Jeg hadde blødning 2-5ganger i året, og det er fantastisk deilig å slippe å ha hver måned...

Ang prevensjon så må jeg bare anbefale p-stav. Samme hormoner som i cerazette, og man slipper å huske på å ta den til samme tid hver dag. Jeg hadde blødning 2-5ganger i året, og det er fantastisk deilig å slippe å ha hver måned...
Så denne kan fint brukes selv om en ammer da?

Hvor mye koster den? :)

Sniker litt her - håper det går bra.
Vil ikkje anbefale glidemiddel. Fekk streng beskjed frå min gynekolog om at det ikkje er bra. Det skaper ein tørr skjede. Bruk heller naturell babyolje (reknar med dei fleste har det). Du kan til vanlig også bruke oljen og smøra underlivet ditt etter ein dusj. Skal hjelpe med den naturlige ph balansen osv.

Sniker litt her. Om du aldri har hatt p stav eller tatt cetazette burde du prøve piller en mnd før staven. Jeg tok p stav og hadde blødninger hver dag ett helt år.....

Sniker litt her - håper det går bra.
Vil ikkje anbefale glidemiddel. Fekk streng beskjed frå min gynekolog om at det ikkje er bra. Det skaper ein tørr skjede. Bruk heller naturell babyolje (reknar med dei fleste har det). Du kan til vanlig også bruke oljen og smøra underlivet ditt etter ein dusj. Skal hjelpe med den naturlige ph balansen osv.
Tusen takk for tips ;)

Back
Topp