Settes igang denne gang..

Veslemary

Flørter med forumet
Etter samtale på Ullevål ble vi enige om igangsettelse denne gang. Etter to styrtfødsler på 3 timer fra første antydning til bebissene var ute må jeg si jeg er rimelig lettet :))
Da blir det fødsel 5.el 10 juli på meg. Termin er 22.juli. Vêt mer etter modningstest den 4.juli.
Spent på hvordan denne fødselen blir.
Noen som har blitt satt igang her? De tar visst vannet så gjøres epidural istand tidlig. Eneste jeg vet.

Så bra at du slipper å gå og bekymre deg for hjemme- eller bilfødsel. :)

Oi! Så spennende da! Så kjekt å vite hva du har å forholde deg til :)
Jeg ble satt i gang forrige gang da veene hadde rukket og vart i 3 dager, full åpning men ingenting skjedde.
Først fikk jeg steriltvannspapler og da forsvant riene på 3 stikk på første gang på 3 dager :p

Deretter tok de vannet mitt og jeg fikk epidural, sov i 5-10 minutter (sittende) :p - du kan jo tenke deg hvor sliten jeg var ;)
Før de satt meg på drypp for å påkalle rier igjen og derifra var det strake veien ut for frøkna mi.
Forsøkte også lystgass under riene men det likte jeg ikke fordi jeg følte meg både dopa og kvalm.

Masse lykke til! Det går nok sikkert helt fint :)

Fikk du igangsettelse "bare" pga tiden? Eller er det andre ting som spiller inn? :) Ca samme tidsbruk her sist (var vel litt mer enn 3 timer)- men har ikke hørt noe om mulighet for igangsettelse denne gang. Kanskje eg skal høre med muligheten for å bli satt i gang, for er rimelig redd for det skal gå enda raskere denne gangen. Bor i Bergen da, så tviler på man får det på kk... :/

Jeg ble satt igang sist. Da fikk jeg time kl 8, lå til registrering til kl 9. Tok vannet i 10 tiden å tulla kom 12.55..:) Gikk veldig fort, men fint:) ingen rifter å var fort på beina.. skulle ønske jeg kunne ha bestillingsfødsel denne gang også:):)

Hatt to tøffe raske fødsler og ønsker ikke dette en gang til. Snakket mye med jordmoren min og hun skrev en henvisning til sykehuset. Var på "intervju" denne uken og de ønsket at jeg skulle få en god opplevelse denne gang.
Ta en prat m jordmoren din om hvordan du føler!
Jeg er ihvertfall mye roligere nå som jeg vêt at jeg skal være i trygge hender denne gang :)

Ønsker deg lykke til med det :-) Jeg har termin 3.7., og skal føde på ABC Ullevål, så plutselig sees vi kanskje da ;-)

Så bra at de vil gi deg en bedre fødselsopplevelse nå! Det er kjempeflott! :)
Føler du deg lettet selv også? Må jo være godt å vite hvordan ting blir. :)

Jeg vet ingenting om å settes igang,.så får ikke gitt deg noen råd/tips..
Håper iallfall at du får en fin opplevelse denne gangen! :)

Jeg har visst termin samme dag som deg forresten! :)
Men lege tror jeg føder før 5. juli. Hvilken uke blir du satt igang?

Ble satt igang med nr 2 og 3 :) Synst det var en fin opplevelse eg,også gikk det rimelig kjapt og..
Med nr 2 fikk eg første tab kl 18 så en ny i 23 tiden.. Murringer og takene begynte i 01 tiden,rundt 03 tiden fikk eg fødestue og takene var mye vondere.. Jm masserte tyggen min med olje og hørte på rolig pan musikk :D rett før 04.30 kjente eg en sykt do trang,så barnepleier satte frem et bekken i en stol ved senga,men i det eg setter føttene på gulvet må eg presse. .04.40 er en liten tulle født,uten en skramme hos mor :)
Med nr 3 fikk eg og 2 tab før det det begynnte. Riene kom kl 13,13.30 kom trykke trangen og 13.35 var tulle nr 3 født.
Noen kjente av meg som har blitt satt igang har hatt den opplevelsen at det har dratt ut og dem har vert der i dagevis før ting har begynnt å skje.. Men tror det er veldig forskjellig fra pers til pers,alllt etter hvor moden du er sikkert..

Masse lykke til :)

Så bra at du slipper å gå rundt å bekymre deg for å ikke nå fram til sykehuset i tide. :)
Jeg ble satt i gang med nr 1 med tabletter i skjeden, lå 20 timer med rier uten noen videre fremgang.. kom til 7 cm før det endte i keisersnitt så det er nok veldig forskjellig i fra person til person. =) Har hørt om mange som det går fort med og andre som bruker evigheter.
Jeg håper på en fødsel som starter av seg selv denne gangen OG en vaginal fødsel. =)

Lykke til! ;)

Så bra at du blir hørt og tatt på alvor. Håper du får en flott opplevelse :)

Fikk du igangsettelse "bare" pga tiden? Eller er det andre ting som spiller inn? :) Ca samme tidsbruk her sist (var vel litt mer enn 3 timer)- men har ikke hørt noe om mulighet for igangsettelse denne gang. Kanskje eg skal høre med muligheten for å bli satt i gang, for er rimelig redd for det skal gå enda raskere denne gangen. Bor i Bergen da, så tviler på man får det på kk... :/
Kanskje høre med JM og Voss??

Blir satt igang ca 10 dager før. Vet mer ette modningstest den 4.juli. Spennende! Og ja veldig deilig å vite at alt skal foregå trygt denne gang:)
Takk for alle svar og lykke til alle magedamer :)

Jeg ble satt igang etter at vannet mitt gikk, og ingenting mer skjedde.. vannet gikk en søndag ettermiddag og jeg ble satt i gang tirsdags morgen med modningstablett. FIkk en til på kvelden. Så var det endelig blitt 4 cm åpning på kvelden og jeg kunne endelig få den etterlengta epiduralen!!.. fikk riestimulerende drypp også. Ting dabba av etter epiduralen.. dryppet ble skrudd opp og jeg skulle bare presse selv om jeg ikke hadde pressrier, og da kom pressriene i gang! Han var ute natt til onsdag... tok ganske lang tid...

Back
Topp