Setter seg opp når hun skal sove

Leelu

Elsker forumet
Som jeg nevnte i en annen tråd så har snuppa mi lært seg å sette seg selv opp nå, problemet er at når jeg legger henne i sengen og hun skal sove dagsluren sin så setter hun seg opp så snart jeg går fra rommet, så smiler storfornøyd der hun sitter. Legger jeg henne ned igjen så gråter hun selvsagt. Jeg sitter nå og holder en hånd på magen hennes så jeg kan stoppe henne fra å sette seg opp, hun klager ikke for øyeblikket, men hun klarer nok ikke sovne slik heller.
Noen tips?

Hvor mye sover forresten deres små nå?

Min sover ca 11/12 timer på natten og i går bare EN lur på ca 45 min, synes det virker lite jeg... På helsestasjonen virket det som de ikke syntes det var så lite. Det er jo så forskjellig fra barn til barn, men er bare bekymret fordi jeg vet hvor viktig søvn er for barnas utvikling.

Har samme problemet selv! Hun setter/står i senga og skravler! Kan holde på leeeenge! Når jeg legger henne ned blir det hylgrining! Vet ikke helt hva vi skal gjøre! Har blitt tipset om å ha seler på henne, men er skeptisk til det! :)

Her sover snuppa ca 11 timer om natta (men det er maaaaange oppvåkninger inni der! ) Hun har to hviler om dagen. Ca 2 timer på formiddag og tre kvarter/1 time om ettermiddagen!

Her og er det full turbo når jeg legger henne. Hiver rundt på dyna og spinner rundt. Jeg går inn er par ganger og legger henne på plass så pleier hun å sovne heldigvis. Jeg personlig velger å ikke bruke sele.

Hun sover vanligvis 11-12timer i strekk pr natt, 1,5 time på formiddagen og c a 40 min på ettermiddagen.

Jeg synes det høres lite ut med en lur på 45 min, men jeg er ingen ekspert

WISH skrev:
Har samme problemet selv! Hun setter/står i senga og skravler! Kan holde på leeeenge! Når jeg legger henne ned blir det hylgrining! Vet ikke helt hva vi skal gjøre! Har blitt tipset om å ha seler på henne, men er skeptisk til det! :)

Her sover snuppa ca 11 timer om natta (men det er maaaaange oppvåkninger inni der! ) Hun har to hviler om dagen. Ca 2 timer på formiddag og tre kvarter/1 time om ettermiddagen!

Er skeptisk til seler jeg også, ser for meg at hun bare blir sint/frustrert av det.

Får høre med moren min hva hun gjorde når jeg var baby, hun har sikkert et tips eller råd  som ikke innebærer seler

Wow din er rene supersoveren på dagen i forhold til min, om hun sover i sengen sin våkner hun som regel innen 30-45 min, bare ute på tur hun kan sove opp til 1,5 timer..

2flottejenter skrev:
Her og er det full turbo når jeg legger henne. Hiver rundt på dyna og spinner rundt. Jeg går inn er par ganger og legger henne på plass så pleier hun å sovne heldigvis. Jeg personlig velger å ikke bruke sele.

Hun sover vanligvis 11-12timer i strekk pr natt, 1,5 time på formiddagen og c a 40 min på ettermiddagen.

Jeg synes det høres lite ut med en lur på 45 min, men jeg er ingen ekspert

Ja. For jeg synes virkelig hun burde sove 2 ganger på dagen, får prøve meg fram videre, skulle ønske hun ikke hatet å sove, mannen sier at det bare er å vente til hun blir tennåring da kommer hun til å ville sove hele tiden 

WISH skrev:

Du får forresten si i fra om du finner et triks  
2 timer og 15 minutter holdt jeg på i dag å la henne ned før jeg gav opp og tok henne ut i vogna.

Leelu skrev:

WISH skrev:

Du får forresten si i fra om du finner et triks  
2 timer og 15 minutter holdt jeg på i dag å la henne ned før jeg gav opp og tok henne ut i vogna.

Hehe.. Takk, det samme til deg!

Back
Topp