"setter seg ned og tror de er syke!" ARGH!!

Pearl

Forumet er livet
Andre som ser på god morgen norge på tv2 og hørte det utsagnet Therese Cleve (hu dansedama fra skal vi danse) kom med? Hun er gravid og holder seg i aktivitet ved å danse, istedet for de som " setter seg ned og tror de er syke fordi de er gravid"!!! Blir så sinnsykt provosert av slike utsagn!!!!!!!! Som om noen ønsker å få bekkenløsning og ryggsmerter???? Hadde gjort ALT for å slippe for det var VONDT og i tillegg kjedelig å være sykemeldt lenge... ARGH!!!!!!!!!!!!!!!

Noen gjør jo faktisk det da[8D]
Mange jeg har snakket med tror faktisk det ikke er bra å trene når man er gravid, og jeg tror kanskje hun mente det sånn.. At folk tror man ikke kan trene når man er gravid, som om man er syk...

Tror nok ikke det var det hun mente... Har man bekkenløsning etc er man jo syke, sånn sett. Tror nok hun mente at man kan holde seg i bevegelse selv om man er gravid, så lenge man ikke har plager/smerter som tilsier at man ikke klarer det.

Hehe, slike folk er nok litt for vellykka sjølv. For all del bra at folk er friske og raske, men ikkje bra når dei har null forståelse eller medfølelse for andre.

Nå vet ikke jeg hva hun la i det hu sa (jeg så ikke på programmet heller), men jeg vet at det er faktisk en god del folk som er av den oppfatning at bare fordi de selv ikke ble syke da de var gravide, så er de som faktisk ER syke som gravide sytete og overdriver/legger seg ned for ingenting.

De forstår rett og slett ikke at de selv har vært griseheldige - mens andre kan være veldig uheldige. Hvilken helse en har under en graviditet er dessverre ikke bare opp til selv og "hva en gjør det til". De som er av denne oppfatning er det som jeg nesten ønsker får et forferdelig tungt svangerskap neste gang de går gravide så de kan bli litt mer ydmyke og jekke seg ned..![>:]

ORIGINAL: Lillingen

Noen gjør jo faktisk det da[8D]
Mange jeg har snakket med tror faktisk det ikke er bra å trene når man er gravid, og jeg tror kanskje hun mente det sånn.. At folk tror man ikke kan trene når man er gravid, som om man er syk...

Skjønner at du reagerer, fordi det var jo en litt idiotisk kommentar å komme med, det høres jo ut som hun mener at alle som ikke trener i svangerskapet later som om de er syke, eller så kunne de ha unngått det med å trene. [8|]

Det var sikkert ikke sånn ment, men det var en teit kommentar likevel.[>:]

ORIGINAL: MammaOkt

Nå vet ikke jeg hva hun la i det hu sa (jeg så ikke på programmet heller), men jeg vet at det er faktisk en god del folk som er av den oppfatning at bare fordi de selv ikke ble syke da de var gravide, så er de som faktisk ER syke som gravide sytete og overdriver/legger seg ned for ingenting.

De forstår rett og slett ikke at de selv har vært griseheldige - mens andre kan være veldig uheldige. Hvilken helse en har under en graviditet er dessverre ikke bare opp til selv og "hva en gjør det til". De som er av denne oppfatning er det som jeg nesten ønsker får et forferdelig tungt svangerskap neste gang de går gravide så de kan bli litt mer ydmyke og jekke seg ned..![>:]

Men sånne folk finnes jo i alle varianter, ikke bare gravide damer.

"Dette er min erfaring, og sånn var det for alle. Det vil si at jeg har rett, uansett."

Sa hun det? ja, det var dålig formulert. Hun kunne sagt "mange/enkelte setter seg ned og tror de er syke"
Men synes også mange syter når de er gravide. Mange går liksom inn i hvilemodus.

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: MammaOkt

Men sånne folk finnes jo i alle varianter, ikke bare gravide damer.

"Dette er min erfaring, og sånn var det for alle. Det vil si at jeg har rett, uansett."

Ja så klart. Det gjelder skilsmisser, sykdom og andre situsjoner som mange havner i, men som kan være vidt forskjellige for hver enkelt person. Mange uttaler seg på vegne av andre ut i fra sitt eget grunnlag.

Men det som er så spesiellt med graviditet er at det er naturlig - OG at mange kvinner faktisk ikke har plager. Og da er det lett for de kvinnene, eller mennene til disse kvinnene, å dra mange over en kam.
Har mannlige kolleger så vel som kvinnelige som har uttalt seg om hvor sytete gravide er "nå om dagen". At det tross alt ikke er noen sykdom osv osv.
Så uvitenhet og arroganse i forhold til det å være syk pga graviditet er dessverre ikke noe som er sjelden, og det er temmelig provoserende.

Nå aner jeg som sagt ikke om det var det hun kvinnen som det refereres til i HI her mente altså, sier bare på generelt grunnlag.[:)]

Nå kjenner jeg Therese veldig godt da, har gått på skole med henne i 9 år.. Og kan si at det ikke var det hun mente.. jeg går med bekkenløsning og isjias og hun synes faktisk synd på meg..

Det er faktisk de som tror (vil tro) graviditet er en sykdom[&:][&:]

Er jo en annen ting med bækkenløsnng og sånne ting

Jeg synes ikke det var noe ille sagt, for det er jo faktisk "de" som setter seg ned så fort de får to streker på pisse pinnen.
Kan ikke se at hun dro alle under en kam med denne uttalelsen jeg altså..

Nå er det du som drar alle gravide over en kam - ikke hun [:)]
Altså - det trenger jo ikke bety de som FAKTISK har store smerter osv [:)]

Back
Topp