• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Setter foten ned...

BflyW

Elsker forumet
.. Jeg har gått igjennom min egen situasjon og setter foten ned både overfor meg selv og andre.

Migrenen ser ikke ut til å gi seg... Er nå i uke 18 og har for tiden migrene 4 dager i uken. Alt jeg noen gang har hatt av overskudd er brukt opp, og jeg er fryktelig sliten! Er sliten selv på de dagene uten migrene, for de er ikke mange nok til at jeg klarer å ta meg inn igjen. Migrenemedisinene kan jeg ikke bruke, og paracet har ingen (og jeg mener INGEN) virkning - så jeg går totalt uten lindring...

Så nå har jeg satt foten ned og sagt til meg selv og andre at nå er førstepri å sørge for at anfallene ikke kommer hyppigere enn de må!
Jeg har bl.a fryst medlemskapet mitt i SATS og har jobbet med ikke å ha dårlig samvittighet for det. Ja, det OPTIMALE er å trene gjennom svangerskapet, men jeg har endt med kjempe-migrene hver gang, og jeg har derfor tatt avgjørelse at "Nå har jeg prøvd, men det gikk ikke for meg..."

Jeg sier NEI om jeg får større jobb-forespørsler... Jeg klarer knapt å jobbe i det hele tatt - har vel klart å jobbe til sammen noe sånn som 20 timer fra jeg ble gravid...

Jeg har og blitt flinkere til å si nei... Jeg baker alltid kaker til store dager i familien (Bl.a bryllupskaker etc), men sier nå nei til å bake dårskaken til min nevø 19 mars. Det er litt sårdt, fordi jeg hadde lyst til å bake den, men jeg lover ingen ting lenger der jeg ikke har mulighet til å si i siste øyeblikk at "det gikk visst ikke alikevel!":

Heldigvis ser familien ut til å forstå det! [:D]
Men jeg gruer meg til de 5 månedene som er igjen.... skjønner ikke helt hvordan jeg skal holde ut disse smertene i 5 måneder til!
I alle fall slipper jeg den dårlige samvittigheten! I begynnelsen hadde jeg mange tanker som gikk på "hvorfor er jeg gravid nå? Da kan jeg ikke ta medisiner?" Det var først når jeg en dag gråt i telefonen til min svigerinne at tanken slo meg at jeg er så vant til å ha migrene at alternativet (å være migrenefri) ikke hadde slått meg... Det er selvfølgelig ikke graviditeten jeg er sint på - det er migrenen! Når jeg forsto det, så er det lettere å være sliten og lei som nå, men uten å føle meg som en dårlig mor av den grunn!

Så nå... nå skal jeg bare ta hensyn til meg sev - med god samvittighet for en gang skyld!
(Når en av foreldrene har migrene er det 40% sjanse for at barnet får det også... kryss fingrene at mitt barn faller i 60% potten - så slipper h*n å ha dette helvete!)

Hørtes VELDIG fornuftig ut[:)] Typisk oss damer å få dårlig samvittighet for alt, så det er Kjempebra at du lytter til kroppen din og setter deg selv og babyen på 1. plassen nå. God bedring i alle fall!:):)

Tusen tusen takk for innlegget ditt! Gjett om samboeren min skal få lese dette Har akkurat samme problemet som deg, og det er nesten "godt" å høre at andre sliter med det samme... Hadde det bare vært noe vi kunne gjøre som ville hjelpe..
Nå har jeg hatt det jævlig siden uke 12. Det begynte akkurat den uken i mitt forrige sv.skap også. Da ga det seg i uke 25-26, så jeg lever i håpet om at det samme skjer denne gang...
Det er viktig at vi får noen uker/mnd på slutten uten plager, så vi får bygget opp igjen litt energi og overskudd..
Skal holde et øye med deg fremover og se hvordan det går
Masse lykke til..

Hei Christi
Mener du at det faktisk gav seg på slutten for deg?
Jeg har hatt det siden første dag... men nå har jeg dette til vanlig også (like hyppig) når jeg ikke er gravid - men da kan jeg jo ta medisiner...

Siden det gav seg for deg på slutten på forrige svangerskap regner jeg med at det ikke utgjorde noe problem i forhold til fødsel?

Jeg har begyndt å få så utrolig angst i forhold til om jeg skal ha en av mine dårlige dager når jeg skal føde. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å jobbe meg igjennom en fødsel om jeg skal ha disse hodesmertene i tillegg! Jeg klarer jo ikke engang å lage mat!
Jeg har bestemt meg for å prate med legen om det, og søke om keisersnitt. Jeg klarer ikke å gå å være bekymret for det i 5 mnd... 

Huff, føler virkelig med deg!!! Hadde selv masse migrene i begynnelsen, sluttet på skolen og måtte gå helt i "ikke- gjøre- noen- ting" modus, da ga det seg helt, gudskjelov. Virket som kroppen ikke orket å gjøre noe i tillegg til graviditeten. Så rundt uke 16- 18 var jeg endelig fri[:D]

Var og tok akupunktur forrige uke, og mange av punktene som settes for akupunktur, settes også for modning av livmoren. Dermed fikk jeg tirret på meg en migrene, som varte i 2 dager[:'(] Ble da minnet stygt på begynnelsen av graviditeten.

Syntes du ikke skal ha dårlig samvittighet for noe, men tenke på at det som er bra for deg, er bra for barnet, og det er jo 1. prioritet.

Håper virkelig at migrenen bedrer seg for deg!!

Uff får helt vondt av deg når jeg leser om dette.........også deg Christi[:(]!!!!! Hvet hva migrene er ja og det er ett h******!!!!!! Jeg fikk hjelp av soneterapi og healing, og bank i bordet så har jeg ikke hatt ett eneste annfall på 3 år. Hadde masse vondt i hodet tidligere i svangerskapet, og enkelte dager nå og, men heldigvis er det ikke migrene verk som kommer. Og når det kommer tar jeg en time hos soneterapauten min, eller ringer å ber henne sende fjernhealing. Det hjalp meg.....hadde så hyppige annfall at jeg prøvd alt, og det endte godt for meg. Håper virkelig det blir bedre for dere!!!!! Stoooooor sympatiklem[:)]

Kjære BflyW..
Prøv å tenk positivt... Og prøv å ikke stress deg opp og tenk på keisersnitt ol enda.. Jeg har også migrene til vanlig. Var faktisk sykemeldt mars-des i fjor pga det. Fant INGENTING som hjalp. Tilslutt sluttet jeg med pillen, og da ga det seg..
Og jeg ble gravid Lite visste jeg at dette svangerskapet skulle bli som det forrige.. Det er jo tydeligvis hormonene og meg som ikke kommer overens.. Hehe. Men jeg tror nok det vil gi seg denne gangen også, og har stor tro på at det gir seg hos deg etterhvert også...
Ang forrige fødsel, så gikk det som en drøm, og jeg ser frem til det med et smil denne gangen..

ORIGINAL: Christi

Kjære BflyW..
Prøv å tenk positivt... Og prøv å ikke stress deg opp og tenk på keisersnitt ol enda..

Klarer ikke å la være å bekymre meg over det når jeg ikke engang fungerer her hjemme....
Ble sykemeldt pga migrenen etter kun 3 mnd i jobb (etter endt utdannelse) i Nov 1999. Har etter det har sykemeldinger jevnlig, siste periode begyndte Mai 2000. Den endte i attføring fra August 2001 - Januar 2004. Har etter det forsøkt å jobbe (selvstendig næringsdrivende), men endte med sykemelding igjen i juni 2005. Har etter juni 2005 ikke hatt inntekt i det hele tatt fordi jeg fra februar - juni hadde klart å jobbe såpass lite pga migrenen, at jeg ikke hadde tjent over 1 G. (Har ikke sykepengegrunnlag).

Var hos nevrolog senest 1 Februar - han konkluderte meg at "alt av anfallskuperende og forebyggende medisiner var utprøvd" og at "det er ingen håp om forbedring". Han har anbefalt trygdekontoret at jeg skal få uføretrygd. (Håper jeg får det, for det virker som om det er eneste mulige inntekt).

mao - perioden Nov 99 - nå har det ikke vært særlig endring i migrene, selvom jeg har vært av eller på pille eller minipille, selv om jeg har hatt/ikke hatt eggløsninger (PCOS) og om jeg så er gravid eller ikke... så jeg forventer liksom ikke noe "mirakel" ved fødsel. Jeg bare sier at om ståa er som den pleier å være, og jeg forventer at den kommer til å være det, så ønsker jeg keisersnitt.
Jeg vil gjerne ha avklaring på det tidlig, sånn at jeg kan slappe av og vite at det er i orden.
Vet ikke om du var med på den undersøkelsen til Anne Wolland og Babill Stray-Pedersen for en del år tilbake (4 år siden tror jeg). Et av spm der var om vi så migrene som et hinder for å få barn, jeg svarte JA på det.
Jeg brukte LAAANG tid på å tørre å bli gravid i det hele tatt, for jeg var redd for å gå gjennom et svangerskap uten å kunne ta medisiner. Men når "alle" fortalte meg at de fleste ble bedre under et svangerskap, så tok jeg sjansen...
Og her er jeg altså... UTSLITT pga at det slettes ikke er bedre (Er ikke lei meg fordi jeg er gravid - som sagt over....). Så jeg tør liksom ikke bare å stole på at "det går sikkert bra under en fødsel."

Sorry for langt innlegg - er bare lei og må skrive av meg frustrasjonen.

Forstår veldig godt at du er frustrert, sliten og føler at ting er håløst.. Hadde jeg bare kunne gjort eller sagt noe som kunne hjelpe... Jeg måtte inn og operere bihulene, fordi de mente at de la et ekstra press i hodet. Dette fant de ut etter flere CT og MR av hodet. Har du fått gjort det? For å få sjekket at det ikke ligger noen nerver i klem eller at det er andre ting som lager press/trykk i hodet? Alt må prøves..
 Nå høres det jo ut som du har prøvd det meste, men synes det er utrolig rart at vi må ha sånne plager, og at ingen på en måte kan ta ansvar for at vi skal bli bedre.
 Jeg har også vært til kiropraktor pga dette. Han sa at de to øverste nakkevirvlene mine var ute av posisjon. Han sa at den øverst gikk på hodet og den andre gjorde at jeg var konstant kvalm i forbindelse med hodeverken, for den "styrte" magen. Fikk vel en 10-12 behandlinger, og merket det godt om det gikk lang tid mellom hver behandling.. Men om dette spilte en stor rolle eller om det kun var p-pillene, vet jeg ikke...
Jeg håper virkelig at du snart får "fred" i hodet, og kan klare å glede deg til fødselen i stedet for at du skal kvi deg...
Hadde det bare vært noen vi kunne kontakte som kan ta dette seriøst.. Eller hvertfall få oss til å føle at de tar oss seriøst...

Nei Christi , jeg har ikke tatt CT... skal gjøre det - mått eutsette det pga graviditet [:D]

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR!
Det er så godt å få skrevet av seg litt frustrasjoner!

Jeg skal bestille time hos akupuntør i morgen.... Har gått til akupunktur tidligere, uten at jeg syntes det var stor virkning - men det kan jo hende det er bedre virkning nå? Dessuten er bare LITT virkning velkomment nå... hver lille ting som kan hjelpe...

Har fått time hos akupuntør til onsdag.....
Krysser fingrene for at det hjelper!

Back
Topp