Setter de små..

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
seg opp selv nå?

Min gjør ikke det. Han er ganske stødig hvis jeg setter han opp. Nå har han lyst å sitte i vogna, men kjenner jeg er litt usikker på hvor lenge som er greit når han ikke setter seg opp selv enda?
 
Min setter seg ikke opp selv, men lar han sitte i vognen når han våkner for han blir så utålmodig hvis han ikke får se noe.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Min sitter seg heller ikkje opp av seg sjøl, men lar ho sitte i vognen :) ellers e d full krig ;)

babyjente 27 Juli ♡
 
Hu her gjør det når hu gidder. Mye lettere hvis vi gjør det. Hu satte seg opp for første gang når hu var alt for liten for det. Fikk sjokk jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han får sitte i vognen om han er lei av å ligge og se opp i taket.han er flink til å sitte på fang og i vippestol men har ikke sittet seg opp selv enda.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
 
Tulla har har satt seg selv opp i tre uker, samme dagen som hun fikk sv seg skinna;)


Fikk ei tulle 4. Juli 2013
 
Han begynte å sette seg opp selv samme dag som han begynte å krabbe. Rett etter 8 mnd.

Begynte å sette han i stol og vogn et par uker før, for det ble for kjedelig å ligge :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Setter seg ikke opp selv, men sitter helt stødig hvis jeg bare setter han fra meg på gulvet:) er ikke ofte vi triller, men hvis vi gjør og han er våken så får han sitte. Helsesøster sa ikke noe på at han ikke satt seg opp selv selvom han satt fint:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Min setter seg opp selv :) var på åpen helsestasjonen et par uker før han bynte å sette seg opp å fikk nesten kjeft av helsesøster fordi JEG satt han på rompa når han ikke klarte det selv enda :-o

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Jøss..Kan de ikke sitte med mindre de setter seg opp selv fra liggende stilling?? Her i huset har hun sittet lenge alene på gulvet, men hun klarer ikke å sette seg opp selv hvis hun ligger.. Å ligge har hun ikke villet gjøre siden hun var 5 mnd eller noe sånt...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jøss..Kan de ikke sitte med mindre de setter seg opp selv fra liggende stilling?? Her i huset har hun sittet lenge alene på gulvet, men hun klarer ikke å sette seg opp selv hvis hun ligger.. Å ligge har hun ikke villet gjøre siden hun var 5 mnd eller noe sånt...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg også satt han en del på rompa fordi han ikke ville ligge, men ifølge helsesøster skal man IKKE gjøre det for det er noe dem må lære selv. Hehe :p

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Grunnen er vel at de ikke bygger musklene riktig ved å hele tiden bli satt opp i stedet for å gjøre det selv.
Noen barn som blir satt opp fra tidlig alder av lærer aldri å krabbe, men blir såkalte "rumpeakere" i stedet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun setter seg opp selv, har gjort det siden hun var ca 7mnd:) før hun satt seg opp selv, fikk vi lov av helsesøster å la henne sitte i tripptrappen, og litt i vognen så lenge det ikke var over lang tid. Når hun lekte på gulvet la vi henne alltid på ryggen eller magen. :)

Prinsesse juli 2013
 
Back
Topp