Sette igang fødsel

Aprila

Andre møte med forumet
Jeg er 37 uker på vei og på grunn av liten baby ville legen sette igang fødselen i uke 48. Var på ny kontroll idag og jordmor mente baby fulgte sin egen kurve og at igangsetting kanskje ikke var nødvendig. Her var det litt opp til meg,hva jeg ønsket. Usikker på om jeg vil vente eller bli satt igang. Hva ville dere ha gjort?
 
Denne var posta feil på Ofte stilte spørsmål, så eg flytta den til Svangerskap og fødsel for deg :)
 
Hvis babyen har stoppet å vokse kan det tyde på at morkaka er dårlig, men hvis babyen hele tiden har vokst slik, så er det nok ingen grunn til igangsetting. Men det spørs også hva legen betegner som liten... Noen babyer er små, andre er større. Jeg fikk en liten gutt i uke 39 i 2009. Han kom av seg selv og det var ingen grunn til at han var mindre enn gjennomsnittet.
 
Igangsetting skal vel være vondere og ofte mer intenst enn om det starter av seg selv (uten at jeg skal si det for sikkert), så om alt er som det skal så hadde jeg kanskje latt ting gå sin gang. Selv om man gjerne vil bli ferdig :)
 
Ble satt igang pga baby var liten, men det var 5 dager før termin. Men de trippelsjekket med ul for å være sikker på hvor stor/liten hun var. Aldri sett noen så grundig med ul før, og hun ble estimert til 2600, og kom ut dagen etter med sine 2570g.
Har de estimert noe vekt? Noe problemer med gjennomstrømming i navlestreng osv?
 
Jeg har 2 induksjonen bak meg og en spontan.. Synes ikke de induserte var mer smertefulle enn den spontane.

Om de er helt sikre på alt er bra og morkaka funker som den skal hadde jeg nok ventet. Men ved usikkerhet hadde jeg nok bare ville fått det overstått
 
Jeg har 2 induksjonen bak meg og en spontan.. Synes ikke de induserte var mer smertefulle enn den spontane.

Om de er helt sikre på alt er bra og morkaka funker som den skal hadde jeg nok ventet. Men ved usikkerhet hadde jeg nok bare ville fått det overstått
Var de to første satt i gang og den 3. spontan? Spør fordi jeg håper jo å slippe induksjon denne gangen. De to forrige var langvarige og helt forferdelige. Fødte i uke 41 begge ganger.

Så om alt er i orden ville jeg nok ventet, og sluppet induksjon.
 
Var de to første satt i gang og den 3. spontan? Spør fordi jeg håper jo å slippe induksjon denne gangen. De to forrige var langvarige og helt forferdelige. Fødte i uke 41 begge ganger.

Så om alt er i orden ville jeg nok ventet, og sluppet induksjon.

Nei spontan i midten ;) de induserte var en uke og 2 dager før termin mens spontan en uke over..
 
Back
Topp