Sette igang fødsel pga smalt bekken

MalinAngelica

Flørter med forumet
Hei!

Jeg lurer på om det er noen her inne som har erfaring med å sette igang fødsel pga smalt bekken?

Forrige svangerskap endte i keisersnitt pga nyrebekkenbetennelse. Sønnen min lå i seteleie da dette var i uke 36. Jeg fikk ikke føde han i seteleie pga smalt bekken! Jeg har fått beskjed om at jeg kan føde normalt, men tenker at siden jeg allerede vet at jeg har smalt bekken så kan jeg ikke gå over termindato. Derfor ønsker jeg å bli igangsatt før termin om det ikke skjer av egen vilje.

har noen hatt dette "problemet" og fått innvilget igangsetting av fødsel før termin pga smalt bekken?

Hvis jeg går på overtid så kan barnet bli såpass stort at det vil ende i hastesnitt, og det har jeg helt panikk for da keisersnitt er en av de dårligste opplevelsene jeg har vært med på.. Skal føde på kongsvinger.. Er i uke 28 nå så fødselstankene smyger seg innpå.

:)

Moren min måtte ta keisersnitt med nr. 2 fordi barnet lå i seteleie og bekkenet ble målt til å være for smalt for setefødsel. Hun hadde ikke problemer med å føde nr. 1 og nr. 3 til termin "på vanlig vis". Har du fått målt bekkenet i MR? :)

Moren min måtte ta keisersnitt med nr. 2 fordi barnet lå i seteleie og bekkenet ble målt til å være for smalt for setefødsel. Hun hadde ikke problemer med å føde nr. 1 og nr. 3 til termin "på vanlig vis". Har du fått målt bekkenet i MR? :)

okei! Jeg også skal jo ha en normal fødsel nå og har omtrent angst for at det skal ende i keisersnitt. Jeg ville virkelig ikke ha keisersnitt første gangen heller, men hadde ikke noe valg. Hele opplevelsen var grusom og jeg har et så sterkt ønske om å føde normalt denne gangen. Derfor vil jeg ikke ta noen sjanser! Man må selvsagt følge med på fødselsvekt og hode omkrets på barnet i forhold til størrelsen på bekkenet.

Bekkenet mitt ble målt i MR under sist svangerskap ja :)

Jeg har ganske kraftig bekkenløsning også så er litt nervøs for at ting skal gå dårlig.

okei! Jeg også skal jo ha en normal fødsel nå og har omtrent angst for at det skal ende i keisersnitt. Jeg ville virkelig ikke ha keisersnitt første gangen heller, men hadde ikke noe valg. Hele opplevelsen var grusom og jeg har et så sterkt ønske om å føde normalt denne gangen. Derfor vil jeg ikke ta noen sjanser! Man må selvsagt følge med på fødselsvekt og hode omkrets på barnet i forhold til størrelsen på bekkenet.

Bekkenet mitt ble målt i MR under sist svangerskap ja :)

Jeg har ganske kraftig bekkenløsning også så er litt nervøs for at ting skal gå dårlig.

Jeg har ikke selv erfaring med keisersnitt, men har likevel angst for å måtte ta det, så skjønner at du ikke ønsker å gjøre det igjen. :) Kan jeg spørre hvilke mål du fikk etter MR? Jeg ble nemlig også sendt i MR for å måle bekkenet (etter fødselen), og skjønner ikke bæret av hva det betyr. Har tallene og diverse latinske ord, men vet jo ikke om de er normale eller ikke. :sorry:

Jeg har ikke selv erfaring med keisersnitt, men har likevel angst for å måtte ta det, så skjønner at du ikke ønsker å gjøre det igjen. :) Kan jeg spørre hvilke mål du fikk etter MR? Jeg ble nemlig også sendt i MR for å måle bekkenet (etter fødselen), og skjønner ikke bæret av hva det betyr. Har tallene og diverse latinske ord, men vet jo ikke om de er normale eller ikke. :sorry:

Huff. Skulle egentlig føde normalt på kongsvinger sist gang og når det endte i keisersnitt på ahus så gikk jo alt utenfor min planer. Ahus sitt personell er det værste jeg har vært borti og huff og huff. Gråt flere dager før keisersnittet pga dårlig behandling. De glemte meg heletiden så jeg måtte kalle på de. Skulle egentlig få planlagt keisersnitt 08.09.10 pga datoen. Fastet i 12 timer også glemte de meg og når jeg ringte i bjella så kunne de ikke ta meg alikevell. måtte derfor faste i 12 nye timer og håpe de kunne ta meg dagen etter, noe de gjorde, men da var hele den planlagdte datoen (som var det eneste jeg var tilfredstilt ved) borte.

Jeg husker ikke hvilke mål jeg hadde da. Husker bare at jeg fikk beskjed om at jeg hadde de de kaller et asiatisk bekken. Veldig smalt, men fortsatt nok til at jeg kan føde vanlig med lav/normal fødselsvekt. Sønnen min lå i seteleie og det var ikke mulig i det heletatt. Han var 2900g på tidspunktet i uke 36.

Derfor MÅ jeg igangsettes i uke 37 eller 38 for at vekten ikke skal bli over 3500 og det hele ender i hastesnitt. Etter å ha lest litt så har jeg skjønt at de er svært strenge på det med igangsetting av fødsel og er redd for at jeg skal ligge på føden i 20 timer før det hele ender i hastesnitt. :(

Håper du blir hørt og får bli igangsatt om fødselen ikke starter av seg selv før termin :)

Back
Topp