Sette igang fødsel?! Kjerringråd!

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Tenkte å lage en liten tråd hvor vi kan skrive inn kjerringrådene vi har hørt om for å sette igang saker og ting.. :)

Jeg starter med:

- sex (eller sperm er d vel som gjør susen)
- kanel
- krydret mat

Sent from my iPhone using Tapatalk

Artig tråd :-)

Springe i trapper
Vidusvask

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mamma vasket vinduer til den store gullmedalje da hun fikk meg :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

I utgangspunktet er det visst bare to kjerringråd jordmødre og leger går gode for rent "medisinsk";

Sex (pga. mannens prostaglandiner kan bidra til modning) og brystvortestimulering (som frigjør hormoner som kan stimulere til mer livmoraktivitet), MEN disse kjerringrådene fungerer først og fremst når du allerde er moden, eller i en modningsprosess. De fungerer altså ikke hvis babyen ikke er ferdig eller kroppen er klar for fødsel.

Sterk mat, tunge måltider, laksérolnje og klyster setter tarmen (som ligger rundt livmoren) i bevegelse, noe som igjen kan stimulere til mer aktivitet, men som sagt; det blir ikke fødsel før kroppen er klar for det. Det samme gjelder aktivitet i ulike former; det kan få livmoren til å jobbe hardere HVIS tiden er inne for det.

Når det er sagt frarådes gravide å slite seg ut på dette før termin da det kan føre til a) plagsomme og vonde maserier som ikke har annen effekt enn å slite ut kroppen, og b) at man blir i dårligere forfatning til fødselen, noe som er dumt ettersom man VIRKELIG trenger energi da.

Hvile er veldig viktig.

OBS! Hopping og trappegåing osv. er ikke bra for bekkenet.

Tror det er veldig tilfeldig når det skjer noe etter man f eks har spist sterk mat. Man vil jo alltid ha gjort et eller annet før fødselen starter liksom :P Jeg prøvde det meste sist, men det eneste som hjalp var å troppe opp på sykehuset for igangsetting, da gikk slimproppen og riene begynte før jeg rakk å bli satt igang :P

Å kjøre bil i humper, fikk jeg høre av mor mi ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sex gjorde susen her sist, 10 dager etter termin, klompen ble født ca 24 timer etter ;)

Sent from my iPad using BV Forum

det var sikkert tilfeldig men første gangen skjedde det etter et skikkelig husvask. Andre gangen begynte det bare.

sex hjelper sikkert, for det pleier vi å ha mye av:p fødte 9 dager før termin begge gangene

Har også lest det ja, at sex og stimulering av brystvortene er det eneste som kan få satt igang en fødsel. Men bare hvis kroppen er moden for det:)
Kommer nok til å prøve litt husvask allikevel. Ikke for å få igang fødselen sånn egentlig, men fordi det trengs ;)
Er jo godt om man kan komme hjem fra sykehuset til rent og ferdigvasket hus.

Man må nok være rimelig tålmodig. Alle kjerringråd kan nok sette i gang fødsel hvis man er moden, men det blir man ikke på andre måter enn av seg selv :P Som tidligere skrevet; de er til for å stimulere livmoren til aktivitet, men dersom livmorhals, mormunn og foster ikke er modne risikerer man bare kraftigere kynnere, plagsomme masrier, bekkenplager og utslitthet - noe man overhodet ikke trenger før en fødsel :P Holde seg til ting man liker/orker og vil mener nå jeg. Ingen vits i å løpe i trapper eller vaske vinduer dersom det ødelegger formen totalt.

Man må nok være rimelig tålmodig. Alle kjerringråd kan nok sette i gang fødsel hvis man er moden, men det blir man ikke på andre måter enn av seg selv :p Som tidligere skrevet; de er til for å stimulere livmoren til aktivitet, men dersom livmorhals, mormunn og foster ikke er modne risikerer man bare kraftigere kynnere, plagsomme masrier, bekkenplager og utslitthet - noe man overhodet ikke trenger før en fødsel :p Holde seg til ting man liker/orker og vil mener nå jeg. Ingen vits i å løpe i trapper eller vaske vinduer dersom det ødelegger formen totalt.
Signerer denne. Den beste måten er vel uansett å slappe av, for da frigjøres mest mulig oxytocin, som er hormonet som setter i gang fødsel. Derfor de fleste fødsler starter om natta, når man sover og slapper av :)

Signerer denne. Den beste måten er vel uansett å slappe av, for da frigjøres mest mulig oxytocin, som er hormonet som setter i gang fødsel. Derfor de fleste fødsler starter om natta, når man sover og slapper av :)

Stemmer! Adrenalin tar drepen på oxytocin! Relax girls!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

sex trenger ikke sette igang fødsel, men det skal uansett bidra til modning av livmorhalsen.

Jordmor sa at mengden av prostaglandiner i 3 sædutløsninger til mannen tilsvarer mengden av det samme i en modningspille som de bruker på sykehus for igangsetting :D

sex trenger ikke sette igang fødsel, men det skal uansett bidra til modning av livmorhalsen.

Jordmor sa at mengden av prostaglandiner i 3 sædutløsninger til mannen tilsvarer mengden av det samme i en modningspille som de bruker på sykehus for igangsetting :D

Gir ihvertfall meg masse modningsrier.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp