Sette i gang fødslen

Linni

Forumet er livet
VIP
Jeg har fått tilbud av sykehuset å sette i gang fødslen sånn at jeg slipper å ta keisersnitt.
Har termin den 9 januar og faren fuller 2 januar.
Han store ønske er at vi velger den dagen for det er akuratt en uke før termin og.
Nå jeg var gravid sist og viste han lille ville komme før tiden fikk jeg en følelse om at i uke 28 ville han komme og det var den uken jeg fulte året.
Jeg håpet ikke han kom på min dag men fikk sin egen og det gjorde han kom 5 dager før.
Hva synes dere om å sette i gang på fars bursdag??? Ville dere ha gjort det eller ville dere ha fått en annen dag??? Må snart bestemmes skal inn til jordmor om ikke så lenge og snakke om det. [:D]

Det må jo være kjempestas for pappaen og få en datter til verden på bursdagen sin![:)]

Jeg har termin på bursdagen til samboern min, og han har kjempelyst å få en baby på bursdagen sin. Ellers så er faren min fødd på fareb hans (min bestefar) sin dag, og jeg har aldri hørt han klage..! Lillesøstra mi har bursdag på samme dag som sin bestemor, og det har også gått bra [:)]

Hvis det er et veldig stort ønske fra pappa'n så hvorfor ikke? Men jeg ville kanskje ikke valgt det. Synes hver skal ha sin egen dag på en måte.

Her blir de 3 på samme dag faren er tvilling så tanten til jenta har og den dagen. [:D]
Jeg tenker litt på de små men det er ikke mangen dagene mellom oss så når vi feirer dagen han tar jeg bare min med i hans og det samme blir med de og hvis de får vær sin dag.

Er det noen her som har blitt satt i gang???
Fikk dere samme dag eller låg dere lenger???
Ble det tøffere å føde når den var satt i gang?? (Mangen som har prøvd å skremme meg med det)

Jeg ble ikke satt igang så hvordan det er kan jeg ikke uttale meg om. Men lukk ørene til alle skrekk historier du hører. Ja det kan være vondt, tøft, problematisk +++ men det finnes så mange fødsler som har gått greit.

er vel en flott gave til pappan vil jeg tro [:D][:D]
Gå for det du...

Jeg foretrekker egne dager med bursdager,men det er jo opp til hver enkelt![;)]
Ang det å bli satt igang,jeg ble satt igang etter langvarig vannavgang- og ble da satt på drypp. Var en helt grei fødsels opplevelse,men riene ble mye tettere- jordmora fikk ikke tatt tida imellom engang. Men går gjerne litt fortere og da- så er ikke noe sånn skrekk og gru![;)]

Jeg ville ikke valgt samme dag, men betyr det veldig mye for faren, så hvorfor ikke:-) Men det er vel stas for et barn å ha en dag som er bare deres, hvis det er mulig å velge. Da venninna mi fikk lillejenta si, så de på sykehuset at fødselen ble hardere når den ble satt i gang, fordi kroppen ikke egentlig var klar for en fødsel da og at den ikke fikk styre tempoet på det hele selv. Men no er det jo uansett flere ting som gjør et keisersnitt mye værre igjen da så.... Så det er jo fordeler og ulemper med begge deler uansett

Jeg ble satt igang pga svangerskapsforgiftning.

De startet det hele med modning av livmorhalsen kl 11 tirsdags morgen... Kjente etter en times tid at det begynte å rive litt mere baki ryggen når jeg fikk kynnere... gikk fint fram til ca kl 20 på kvelden. Da var riene begynt å komme med 1-2 minutters mellomrom.. lå i senga hele kvelden. Rundt kl 01 natt til onsdag fikk jeg en sprøyte som kunne få fødselen til å sette igang enda fortere, eller den kunne få meg til å slappe av og sove litt innimellom. Sovnet innimellom jeg da..[:)] (var muskelavslappende). Kl 05:30 gikk vannet, og jeg hadde konstante rier i en time, før jeg hadde 10 minutter med pressrier, og Elias så dagens lys.

Hørte ingenting om at fødselen hunne bli hardere, men kunne tenke meg til det selv. Men kan fortelle deg at jeg kom meg igjennom fødselen uten smertestillende...[;)] Hadde sett for meg at det å føde skulle være 100 ganger værre enn det va. Så min opplevelse av igangsatt fødsel var faktisk kjempefin. Tok litt lang tid hvis du regner med modningen..ca 18 timer..men selve fødselen var under ti timer... Så det med å bli satt igang tror jeg ikke du skal bekymre deg så for. Men uansett, ingen fødsler er jo like.. For alt man vet så blir det enklere for deg [:D] Lykke til hvartfall [;)]

Når det gjelder datoen, så hvorfor ikke dagen før pappan har bursdag ?[:)] Tror jeg ville valgt det sånn...

Ble nå en lang avhandling dette da, men pyttsann... hihi...[:D]

Klem til deg fra meg [:D]

Dagen før er en søndag og hellig dag så den dagen tror jeg ikke får om jeg så en vil [:D]
Er godt å høre at det ikke er så gale. Har vært igjenom et keisersnitt og det gikk veldig greit men har veldig lyst å prøve å føde denne gangen.
Takk for svare alle sammen er ikke lett å besteme seg [;)]

hmmm... hvorfor ikke? folk føder vell på helligdager også?[:D]
Er en spesiell opplevelse å føde ja, så d skjønner jeg at du vil [:)]

Ja men ikke planlagte ting blir satt opp på de dagene [;)]
Spara penger skjønner du he he he. Norge i et nøtteskall [:D]

men husk at selv om du blir satt i gang så betyr ikke det at du vil føde akkurat den dagen.. jeg fødte ikkefør dagen etter jeg når jeg ble satt i gang...

hmmm.. jaja,sånn er det vell å bo i verdens rikeste land da...[:D]

Back
Topp