Sette fragmin feil

Starbucks

Forumet er livet
Dere som er sykepleiere der ute...Idag tidlig satte jeg fragminen i magen og kjente det gjorde skikkelig vondt. Da jeg var ferdig å trykke inn væsken og tok ut nåla så kom det en stråle blod (!!!!) Ut av magen. Det ga seg fort da jeg trykket papir på, men er det farlig? Satte jeg den rett i blodåra liksom? Ser det begynner å bre seg et fint blått merke på magen allerede. Hehe :)

Dere som er sykepleiere der ute...Idag tidlig satte jeg fragminen i magen og kjente det gjorde skikkelig vondt. Da jeg var ferdig å trykke inn væsken og tok ut nåla så kom det en stråle blod (!!!!) Ut av magen. Det ga seg fort da jeg trykket papir på, men er det farlig? Satte jeg den rett i blodåra liksom? Ser det begynner å bre seg et fint blått merke på magen allerede. Hehe :)

Det er nok ikke noe problem! Tenk på alle de fragminsprøytene som blir satt daglig! Og jeg har aldri opplevd at noen tar skade av det:) Man blir lett blå av fragmin uansett, da det er blodforynnende. Det kan være du traff en liten åre på vei inn :p hehe

Det går nok fint:) du kan ha truffet en liten kapillær på tur ut også, det gjorde jeg med orgalutran :) sjekket at jeg ikke fikk blodsvar før jeg injiserte sprøyten, men greide å punktere en kapillær på tur ut. Blødde litt, og fikk en liten blødning under huden. Denne vises veeeldig godt enda idag, 7 dager etterpå:)

Hilsen spl. Som ble litt skjelven da hun hadde det travelt den aktuelle morgenen ;)

Har sikkert satt over 50 sprøyter på meg selv opp gjennom, men aldri sett at det kom en stråle med blod liksom. Skvatt skikkelig! Men da tar jeg det med ro:) Takk for svar, jenter! :) :)

Sånn til senere og mot formodning treffer feil. Så er det bare å følge med på formen. Går det i en åre (uasett type medikament) så kommer virkningen/ bivirkningen fortere enn med s.c. Hvis du føler at du blir uvell så er det bare å ringe legen å høre:) MEN det er nesten litt godt gjort å klare å treffe en åre hvis du setter i magefettet :p er selv blå etter ovitrelle:p

Back
Topp