Sette epidural før igangsettelse?

Mrs.ME

Flørter med forumet
Hei!

Er det noen som har blitt igangsatt og fått lagt epidural klart på forhånd?

Fungerte det bra? Og fikk du ha epiduralen hele fødselen?

Hei!

Er det noen som har blitt igangsatt og fått lagt epidural klart på forhånd?

Fungerte det bra? Og fikk du ha epiduralen hele fødselen?
Ja, jeg har gjort det to ganger. Fikk ha epiduralen hele fødselen ja. Første gang ble epiduralen satt så bra at jeg ikke hadde smerter. Andre gang tok epiduralen smertene i mage og underliv, men ikke i ryggen. Er veldig fornøyd med begge de fødslene. Jeg fikk satt epidural først pga at jeg føder veldig raskt og intenst og har angst for smerter.

Ja, jeg har gjort det to ganger. Fikk ha epiduralen hele fødselen ja. Første gang ble epiduralen satt så bra at jeg ikke hadde smerter. Andre gang tok epiduralen smertene i mage og underliv, men ikke i ryggen. Er veldig fornøyd med begge de fødslene. Jeg fikk satt epidural først pga at jeg føder veldig raskt og intenst og har angst for smerter.

Det var veldig betryggende å høre. Jeg skal få det av samme grunn som deg. Har to styrtfødsler bak meg og fått helt angst av intensiteten, og redd for å føde på veien. Ble du satt igang av modningspiller? Tok det lang tid før fødsel startet? Jeg får beskjed hvilken metode vi kan gå for på mandag. Håper det er modent nok til å ta vannet.

Det var veldig betryggende å høre. Jeg skal få det av samme grunn som deg. Har to styrtfødsler bak meg og fått helt angst av intensiteten, og redd for å føde på veien. Ble du satt igang av modningspiller? Tok det lang tid før fødsel startet? Jeg får beskjed hvilken metode vi kan gå for på mandag. Håper det er modent nok til å ta vannet.
Første gang tok de vannet, riene begynte ganske raskt, og ungen kom 3,5 timer etterpå. Ingen smerter.
Andre gang hadde jeg ballongkateter over natta (var lagt inn på sykehuset) og så tok de vannet kl 11 på formiddagen dagen etterpå. Jeg hadde epiduralen i hele dagen, men riene begynte ikke før i 17tia. Ungen kom 1,5 timer etterpå. Som sagt hadde jeg fremdeles rier i ryggen, men det var overkommelig. Fikk lystgass i tillegg til epiduralen som hjalp godt. Masse lykke til :Heartred

Back
Topp