Sette av penger på konto til barnet/barna

LittleMonkii

Forumet er livet
Sparer du for ditt/dine barn ?

Har du månedlig trekk? Hvor mye setter du av ?

Jeg har lyst til å begynne å spare til min lille og vil ha fast trekk.. Jeg lurer bare på hva som er vanlig å sette av i måneden eller til sammen per år?

Tenker et sted mellom 200 - 1000kr så sannsynligvis ender jeg/vi opp med 500kr i måneden... Hva er vanlig ?

Vi setter av 200 kroner i måneden inn på hans konto.:) Synes det holder jeg. Blir jo en del penger av det.

Ja, vi sparer til småen, men vi har ikkeno fast trekk enda.

Vi har satt inn pengene han får til bursdager, navnefest, jul og andre ting. Og så har han en sparebøsse her hjemme hvor vi putter på alle småpengene våre. Det blir penger av det også :)

Tenkte på et fast trekk litt senere, blir sikkert 2-500 kroner, ca. Nå kommer det jo snart en til, og da er jeg flink om jeg klarer å spare 1000 i mnd.

Sparer til snuppa ja, variere mellom 2-400 i mnd.. syns det holder jeg :-)
Blir penger av det iløpet av årene.
I tillegg blir penger ved jul, bursdag osv satt inn på kontoen, og vi har en sparegris som alle våre småpenger går på, som settes inn på hennes konto :-)

Vi setter inn 500 kr av barnetrygda. Og mannen sparte 500 i fond til han i et år. Tenker å gjøre det samme med neste. Men tenker litt da at dyre ting kan betales av de sparte pengene. Eks billappen, konfirmasjon. Ja, får se, egentlig. Foreløpig har vi ok nok økonomi til at vi ikke skal trenge det, men en vet aldri hvordan det blir om noen år. Selv med to gode og sikre jobber:)

Vi sparer barnetrygden til begge to. I tillegg har de egen konto for bursdagspenger og andre gaver. Og den dagen de kontoene nærmer seg 75.000, kommer vi til å ta ut pengene og sette over på en av oss så ikke overformynderiet kommer inn og sperrer pengene. ;)

Vi sparer rett over 1100,- i måneden, og har gjort det i 1,5 år. Det har vi mulighet til fordi vi får hjelpestønad, og den kommer rett inn på kontoen til jentungen. :)

Vi sparer 300 kroner i fast trekk, samt at hun har sparebøsse her hjemme hvor det går 10 og 20 kroninger.

I tilegg setter vi jo selvfølgelig inn penger som hun får.. F.eks til bursdag og sånn.

Oi.. Godt gjort å sette av 1000kr per barn i måneden.. Nå, frem til jeg får jobb (hvis jeg får det) har jeg lite inntekt i måneden.. Mannen setter jo gjerne over til meg, men.. Kjekt med høyere inntekt..

Vi mottar barnetrygd x1 og forhøyet hjelpestønad sats 2.. Vil så gjerne klare å spare mye, slik at hun slipper studielån og å fokusere mye på en deltidsjobb om hun velger høyere utdannelse!

Tenker det er viktig å tenke på hvor mange barn man skal få, kjekt å klare å spare det samme til alle. Dumt å sette satsen til 1000kr med første man da . Vi sparer 400kr, fast trekk..

Har hatt fast trekk i to mnd nå med 100 kr.. Det er det jeg klarer.

Vi sparer 1000 kroner til begge gutta i mnd. Fast trekk på en konto i vårt navn. Alt blir samlet på samme konto, det samme gjør alt av pengegaver. Vi har det i vårt navn slik at overformynderiet ikke skal komme inn. Vi sparer tross alt 24 000 kroner i året til dem så når raskt den grensa. Dette er penger som skal brukes til lappen og evt et innskudd på  hus/leilighet når de blir eldre. De kommer ikke til å få pengene på en konto når dem blir 18. Pengene skal brukes til noe fornuftig og ikke på fyll, bilkjøp og annet tull. Det er ting de får dekke selv! :)

Alle unga våre kommer nok til å ha over 300 000,- på hver sin konto når de skal kjøpe leilighet eller bil. Og det er bare av det besteforeldrene sparer til de.
Vi har ikke begynt å spare til vesla enda, da jeg er treig med å starte en konto. Hehe

Sparer ikke barnetrygden iallefall, for den er til å brukes.. Har ikke noe fast trekk heller, men sparer småpenger på sparebøsse :)  Åsså sparer hun selv til ferietur i år....søta :D  (småpenger til is og sånn småstæsj ja..)

Back
Topp