Sett denne saken om lakris?

PrøverPåNummer4

Forelsket i forumet
Greit å vite...

Har hørt før at man bør være forsiktig med lakris inntak og begrense det noe.

Ikke egentlig overraskande at de har studert dette i Finland, finnene har ett sykling forhold til lakris. Tviler ikke på at noen av de spiser langt mer enn 250g lakris i uka :D

Ja har hørt de med hjertesykdommer skal være forsiktig med lakris og.

Det skal litt til å spise så mye lakris da, men greit å vite :)

Det er veldig god lakris i Finland!

Ja har hørt de med hjertesykdommer skal være forsiktig med lakris og.

Det skal litt til å spise så mye lakris da, men greit å vite :)

Det er veldig god lakris i Finland!
I Iran regnes lakris som legemiddel.
Og tidligere når jeg har plages med lavt blodtrykk fikk jeg beskjed om å spise lakris for å øke det, sikkert derfor hjertepasienter må være obs på det.

I Iran regnes lakris som legemiddel.
Og tidligere når jeg har plages med lavt blodtrykk fikk jeg beskjed om å spise lakris for å øke det, sikkert derfor hjertepasienter må være obs på det.

Jeg har brukt lakris som middel mot min latterlige høylytte bronkitthoste. Funker gull

Har hørt før at man bør være forsiktig med lakris inntak og begrense det noe.

Ikke egentlig overraskande at de har studert dette i Finland, finnene har ett sykling forhold til lakris. Tviler ikke på at noen av de spiser langt mer enn 250g lakris i uka :D

Ja, 250 gr lakris i uka er igrunn myyyyyye[emoji33]

Greit å vite at man burde begrense lakrisspisingen da [emoji4]

Skal gå fint å begrense lakris til under 250g/uka da, blir vel fort en kg lakrisgodteri det, er jo som regel mye sukker/gelantin etc også i lakris(båter....) [emoji4]

Skal gå fint å begrense lakris til under 250g/uka da, blir vel fort en kg lakrisgodteri det, er jo som regel mye sukker/gelantin etc også i lakris(båter....) [emoji4]
Tror ikke lakrisbåter inneholder ekte lakris engang.

Er litt som koffein, med at noen produkter inneholder mye lakris og andre bare er sukker og tull...

Lakrisgodis er eneste som hjelper ordentlig på kvalmen her, men greit å vite at man bør være litt forsiktig. Men skal vel godt gjøres å komme over den grensen!

Back
Topp