Seteleiedebatten?Hvor mange i juli?

Eca

Betatt av forumet
Hei vi har jo diskutert dette under denne linken: http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=745064
Men hvor mange er vi i juli klubben?

Jeg var hos jordmor i går og den lå fortsatt med rumpa langt nede i bekken[:'(] Har fått all mulige tips om akunpunktur punkter og joga stillinger for å få den til å vende på seg. Hvis noen er nyskjerrig så bare spør. Skal til St. Olavs på fredag og ble bedt om å møte fastene. De skal da først ta UL og deretter hvis det er mulig, prøve å vende. Ikke minst må jeg bestemme meg for om jeg vil prøve vending, vet forresten ikke om det er opp til meg heller. Har fått høre så mye negativt om det, og jeg er så usikker. Vil jo aller helst at han skal ligge rettveien slik at jeg kan føde normalt, men ikke for enhver pris. Har også forsøkt å sette meg litt inn i det på nettet, men det er jammen ikke lett.

Hilsen meg

Må bare fortelle, selv om det sikkert skjer ytterst sjeldent. [:)]

Det ble forberedt setefødsel når mamma gikk med lillebror.
I uke 37 prøvde de å vende han, noe de gav opp..
To dager før fødsel (Han kom på termin) lå mamma på sofaen, da det plutselig begynte å skje drastiske ting der nede. Magen "sto alle veier", det roet seg etter ca 10 - 15 min. Ho hadde vel en mistanke selv om hva som skjedde da.

Da hun ankom sykehuset til fikk hun bekreftet mistanken, han lå riktig vei, og fødselen kunne gå som normalt.
Utrolig hvordan naturen noen gangen ordner opp!

min ligge heldivis rette vejen , me haude godt festa...
håpe det babyen din snur sej rette vejen då , slik du sleppe sete fødsel...

Jeg skal på UL på tirsdag, så jeg får svar da.. Men legen har sagt i det siste at den lille har snudd seg riktig vei, så jeg krysser fingerene. Krysser fingrene for deg også eca 75, at den snur seg før den vil ut!

Å med meg har ikke det skjedd en ting enda.......[&:]
Han ligger akkurat på samme måte som han har gjort nå de siste mndene.....
Med hode godt plassert mellom ribbebeina mine......
Må jo innrømme at jeg er faktisk ganske redd for tiden...[:o]
Angst deluks og veldig mye tenking ang dette med setefødtsel og KS...
Skal på kontroll nå den 23.juni, men syns ikke jeg får så masse forståelse
gjennom legen min....hun sier bare det er en god stund på å snu seg på enda....[:o]
Men det syns ikke jeg....jeg har tross alt født de to andre barna mine en mnd før termin.
Tenk vis det skjer nå å da?????? Hva da????
Ang. KS er jeg litt skeptisk dette pga at jeg har tatt en mage oprasjon.
Full bukplastikk som det fint heter.
Har en del arr etter den...fra hofte bein ned til skamben og opp til hofteben igjen.
Og rundt navelen....
Sist jeg tok KS ble det haste Ks og det betyr jo arr fra navelen og ned til skambeine.
Så vis jeg må ta haste KS igjen kan dere jo bare tenke dere hvordan magen min vil se ut[&o]

Åhhh jeg blir gal av å gå å tenke sånn....
Men er glad for at jeg har dere til å fortelle om dette....
Håpe det ikke ble for langt og rotete dette her i all fortvilelsen min her.............[&:]

Takk for dere gidder å lese!!!

Var på kontroll i forrige uke og jordmor fant ikke ut hvordan småen ligger [&:][&:] så finner hun ikke det ut neste gang er det rett til ultralyd [:o]
*pleaseladenlillehasnuddseg*

ORIGINAL: edvine

gjennom legen min....hun sier bare det er en god stund på å snu seg på enda....[:o]
Men det syns ikke jeg....jeg har tross alt født de to andre barna mine en mnd før termin.
Har en del arr etter den...fra hofte bein ned til skamben og opp til hofteben igjen.
Og rundt navelen....
Sist jeg tok KS ble det haste Ks og det betyr jo arr fra navelen og ned til skambeine.
Så vis jeg må ta haste KS igjen kan dere jo bare tenke dere hvordan magen min vil se ut[&o]

Håpe det ikke ble for langt og rotete dette her i all fortvilelsen min her.............[&:]

Huff skjønner at du er bekymret. Jeg vet ikke om det jeg har funnet ut kan berolige noe men, har samme erfaring ang lege. Jordmor har jeg et helt annet hjelp i.
Min har trolig snudd seg i uke 32, og den har lagt sånn siden. Jeg vil bli vurdert fredag er da i uke. Har lest litt inne på denne siden:
http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=78147&subid=0

her står et litt om seteleie og vending. Leser mann litt rundt innpå der, sitter i alle fall jeg igjen med et inntrykk av at vending på førstegangsfødende, ikke lykkes veldig ofte og at det stresser fosteret unødvendig. Ang setefødsel, er det veldig varierende hva som står. Jeg har et søskenbarn som fikk hjerneskade etter setefødsel så du kan vell si at jeg velger KS hvis jeg får.

Jeg har ikke vært til UL enda (skal fredag)og vet jo derfor ikke hvor stor barnet er eller noe. Skulle fødselen sette i gang nå sa jordmor at de vil ta en UL og vurdere endel ting før jeg får valget hva jeg ønsker.

Fikk intrykk av at har du født tidligere og dette har gått problemfritt ser de gjerne at du skal føde vaginalt. Har det ikke det anbefales KS. Det stilles en rekke krav til sykehuset for at setefødsel skal gjennomføres og flere steder gjør de det ikke!

Det du skriver om magen din skjønner jeg at du tenker på. Blir det et planlagt KS for seg, vil de i alle fall sikkert gjøre det de kan for å lage et så lite synlig arr under trusekanten som mulig.

Vet ikke om dette var noe beroligende men jeg føler i alle fall at ved å lese litt om emnene blir jeg litt mere beroliget!

Hilsen meg

Tusen takk for svar!!!!
Var inne å leste på den siden du hadde lest, mye okei å vite.
Vet du om andre nett sider???

Og rundt navelen....

Huffameien Stakkars deg edvine!! Skjønner deg kjempe godt!!
Jeg har ingen gode råd eller tips jeg da, da dette er nytt for meg, men jeg fikk vondt i hjerterota mi!!

Og rundt navelen....

Uffamei vennen.. Skjønner du er frustrert.. Hadde vært det selv. jeg er det litt selv om dagen. Skal til jordmor den 29 juni og det er enda  en stund til. Om hun ikke da finner ut hvordan den ligger blir det ul, men hallo burde jeg ikke vært på ul allerede nå?? Nei det skal ikke være enkelt dette her.. Føler selv den kanskje har snudd seg, men jeg er ingen ekspert.. [:o][:o]

Tusen takk for svar!!!!
Var inne å leste på den siden du hadde lest, mye okei å vite.
Vet du om andre nett sider???

Bare søk på seteleie evt vending på google eller startsiden, så kommer det en masse artikler. Veldig greit, men veldig varierende hva som står!

I dag har jeg stått og malt en barne seng og en vugge. Har stått mye opp ned........tror jammen ett eller annet har skjedd der inne. Føler den har snudd seg, vet bare ikke helt hvordan!

Håper bare bildene viser det samme på fredag. Ellers så er et tips å trykke på ytre nedre kant av lilletå neglen. Da skal den visst snu seg!

Hilsen meg

Leste det som sto om vending på den siden!
Men det var noe jeg ikke fårsto.....
Hva betyr at perinatal dødlighet reduseres ikke???
Det står omtalt flere steder der.
Det høres så skummelt ut[&:]

Dytter jeg[:D]

Tror det er at det er en bitte liten sjans for at barnet kan dø under vanlig fødsel. Tror det de mener at at hvis man vender barnet først, har det ingen betydning for den prosent andelen!

Eller så har jeg ikke forstått!

KLÆM

Okei..
Takk for du svarer meg[:)]

Back
Topp