seteleie..

lille ellevill

Betatt av forumet
Huff, kjenner jeg blir litt bekymra..

Va til jordmor i dag.. Lichja sitt fremdeles.. noe som ikke va noe overaskelse, va det jeg trodde selv.. Det som verre var er at viss hun ikke har klart å fått fotan sine opp fra bekkene, så fikk jeg ikke lov til å føde vaginalt.. Da ble d KS uansett.. Så da er det UL i morgen, og så snuforsøk mest sans. på fredag.. Krysser alt jeg har for at de enten får snudd henne riktig vei, eller at hun får fotan sine opp fra bekkene og bekkenmålene mine er store nok til vaginal fødsel..
For har liten lyst på KS.. kjenner at dette vil jeg helst ha avklart NÅ! om ikke i går.. men er vel vansklig d.. får vente å se til helgen..

Ellers så var blodtrykket høyt og masse vann i kroppen.. Men ingen spor av proteiner..
Noen som vet om det må være proteiner i urinen for at men kan ha tegn på begynnene SF? (altså er det noe som jeg burde være obs på?)

Håper hun snur seg...men om så ikke skulle skje så er ikke ks det verste man kan oppleve heller, jeg har både født vaginalt og tatt planlagt ks og synes begge deler var fine måter å føde på [:D]

Ang SF så er proteiner i urinen et tegn på det ja.

Masse masse lykke til, håper alt går som du ønsker [:)]

Takk. Trenger litt oppmuntring nå kjenner jeg..

Jeg er 37 fullgåde på lørdag, så sjangsen for at hun snur seg selv når hun har sittet sånn siden jul er vel heller liten.. Håpe mitt er at hun lar seg snus og blir der..

Ved KS hvor lag tid tar det for at du fungerte normalt??
Bor aleine, så ser for meg at KS blir en stor belastning for meg, være avhengig av andre for å kunne gjøre ting, frister lite.. Og det å ikke en gang få prøve å føde vanlig, blir som å bli snytt for noe som flesteparten får oppleve. selv om det er ikke akkurat all smerten som er så ettertrakted[;)]
Ordner seg sikkert til slutt, pleier som oftest det.. Men kjenner jeg blir litt stresset og småbekymret..

Ang ks i forhold til fødsel..

Man får såret på magen og ikke nedentil.. Jeg kunne sitte normalt [:D]
Jeg kom meg raskt på beina i grunnen, husk å kreve nok smertestillende etterpå slik at du kan komme deg opp og i bevegelse så fort som mulig.
Jeg brukte like lang tid på renselsen som ved vanlig fødsel..ca 3 uker (men det er jo noe individuelt)
Såret grodde veldig fint, jeg hadde ingen sting eller stifter som måtte fjernes i etterkant, da de limte mine sårkanter sammen med et spesial lim. Arret er blitt veldig fint
Du skal ikke bære mer enn barnets vekt de første 6 ukene etter fødsel.

Jeg synes nesten det var bedre å komme seg etter ks enn vanlig fødsel..mest fordi det var ingen forandringer nedentil denne gangen.

Selve ks tok i underkant av en time [:)] Fikk spinalbedøvelse og var våken og det gikk helt fint. Var kjempfint å se når de løftet babyen opp og visste henne til meg. Fikk ha henne litt på brystet før de måtte ut å gjøre endel undersøkelser på henne. Og morsfølelsen og lykken kom med en gang [:D][:D]

kjenner til bekymringene dine. skal til jm i dag for ekstra sjekk av leie..og kjenner at hodet fremdeles er oppe med ribbeina[&:].
veldig lite gira på KS..men enda mindre på setefødsel[:'(]. her snur di heller ikke barna..*sukk*
også føler jeg at jeg går "glipp av" en fødel hvis det blir ks heheh.
men gått å lese om hvordan ks kan oppleves,for jeg kommer til å nekte setefødsel i allefall..for det er jeg livredd :P

Huff! lykke til Lm81!

Viss det ikke er første så er det jo en liten sjangse for at di snur seg selv.. siden det er bedre plass..
enig med du, greit å lese en possetiv historie i forhold til alle skrekk historiene..

Vel får ei avklaring på d rimelig snart for oss begge :)
Håpe han snur seg til deg i siste liten, og bare lurer deg litt..

Back
Topp