Seteleie?

Mammatilenprins18

Andre møte med forumet
Noen som fikk beskjed om seteleie på OUL? :dummy::happy: Min første lå i hodeleie hele tiden, mens denne vesle jenta satt godt plantet på OUL. Noen som har erfaring med dette fra enten nåværende eller tidligere graviditeter? :happy:

Kan de ikke snu seg masse enda da? De har jo så god plass. Er vel først de siste ukene at det blir trangt og de ligger på samme plass. Fikk beskjed om at hun her lå med hodet ned, men regner med hun ikke blir liggende sånn hele veien :happy:

Min første lå i seteleie ved OUL,han lå så godt at der ble han liggende:DBle setefødsel.Men når det er sakt kan de snu seg lenge etter OUL.:)

Oi, jeg aner ikke hvilken vei han lå da! Jeg skjønte veldig lite av hvor han var i forhold til hvor hun hadde ultralyden og hun sa ikke så mye om det heller. Jeg var mest glad og lettet over en sunn baby med sterkt hjerte:Heartblue Men håper han kommer ut rette veien:)

Jeg ble født i seteleie selv og bestemor mistet sitt andre barn i seteleie. Min frøken lå i sete nå, men som flere sier kan det endre seg. Hun har likevel kun ligget å trykket på blære og sparket nederst hittil, så vi får se :joyful: Tenker å ta det opp med JM på neste kontroll.

Det sies at de kan snu seg helt frem til fødsel, om det er sant vet jeg ikke.. Min lille har ligget med hodet så godt plantet nede at jeg trodde det ville bli slik til fødsel, en gang etter uke 20 har hun snudd seg. Med mindre hun plutselig har blitt supersterk i armene sine, men er ganske sikker på at det er føtter som sparker meg midt i blæra.
Krysser fingrene for oss begge at de har snudd seg til fødselen

Min lå på rygg inni der på OUL :) Det gjorde førstemann også, men ble født med hodet først likevel. Tror ikke du skal legge så mye i det allerede nå. Babyen har fortsatt veldig god plass inni der, og kan snu seg rundt akkurat som den vil selv. Jeg kjenner spark i alle retninger. Av og til nede ved trusekanten, av og til rett over navlen, av og til uti ene siden. Så den turner rundt inni der :)

Har tenkt på det samme selv. Min første lå i hodeleie på OUL og lå i hodeleie ved hver kontroll i ettertid og kom ut med hodet først. Denne gangen lå baby i tverrleie, så håper virkelig ikke hun får det som favorittstilling frem til fødsel:hilarious: Jordmor sa det ikke har noen betydning hvordan baby ligger nå, og logikken min sier også at de har stor plass inni magen ennå, og at de kan turne og snu seg masse frem mot fødsel:joyful:

Det sies at de kan snu seg helt frem til fødsel, om det er sant vet jeg ikke.. Min lille har ligget med hodet så godt plantet nede at jeg trodde det ville bli slik til fødsel, en gang etter uke 20 har hun snudd seg. Med mindre hun plutselig har blitt supersterk i armene sine, men er ganske sikker på at det er føtter som sparker meg midt i blæra.
Krysser fingrene for oss begge at de har snudd seg til fødselen
Sniker.
Det stemmer. Ventet tvillinger og den ene snudde seg fra tverrleie til hodeleie og tilbake i seteleie bare to timer før de ble født. (36+5) Og det var tvillinger (!) Og ekstra trangt ift en baby.

Husker de sa til meg ved forrige graviditet at babyen kunne snu seg helt frem til fødsel, men det skjedde ikke da så hun lå i seteleie ved fødsel. Og hun hadde ligget i seteleie hele graviditeten tror jeg. Men det tror jeg er fordi jeg har todelt livmor og litt ekstra dårlig plass. Denne gangen lå hu i seteleie på OUL, men en liten periode etter OUL har jeg kjent spark lengre opp i magen så tror hun har ligget litt med hodet ned også. Nå kjenner jeg bare sparkene nederst igjen så har vel kanskje snudd seg igjen da. Spent på hvordan hun ligger ved vekstkontrollen i uke 24, men det kan jo fortsatt være mulig å snu seg etter det selv om det er litt dårligere plass hos meg. Blir spennende gitt.

:happy: Sniker fra November

Forrige sv.skap så lå han med hodet ned hele veien helt til 2 uker før termin, da snudde han seg med rumpa ned å nektet å snu seg :angelic:
Hadde setefødsel å det gikk veldig fint! :happy:

Du har god tid enda på at bebis kan snu seg igjen :happy:

De snur seg hele tiden nå. Jordmor vil mot slutten sjekke babyens leie, så hvordan babyen lå på OUL er ikke relevant enda

Back
Topp