Seteleie.

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Mulig jeg legger denne på feil sted, men lurer litt på om noen vet hvordan det er å føde tvilling 2 i seteleie?
Er det som en vanlig setefødsel?

Vil beina bli stående i stilling oppover magen etter fødsel da? (Synes det ser helt grusomt ut)

Her ligger tvilling2 i seteleie og jeg er livredd for setefødsel. Tvilling 1 ligger med hodet godt ned i bekkenet (håper ikke han snur seg også!! :smiley-angelic001)

Nå vet ikke jeg hvordan det er med tanke på tvillingfødsel, men har født ett barn i setefødsel. Jeg hadde en rask og fin fødsel, og trengte kun to pyntesting i etterkant.

Siden du skal ha tvillinger vil det nok være en del folk tilstede kan jeg tenke meg, noe det også er ved seteleie. Du er i de beste hender hele tiden!

Min hadde ligget med strake knær, noe som vil si at han lå med beina opp mot ansiktet. De kan nok ha beina oppover etter fødsel, men vår strakk seg ut av seg selv ganske med en gang. Man får ikke lov å løfte de i beina ved bleieskift osv så man må holde under rumpa, noe man venner seg fort til. Man får heller ikke lengde på de, kun fra hode til rumpe. Beina skal ikke strekkes ut av voksne, det er noe baby må gjøre selv [emoji846]

Jeg har ikke født tvillinger, men har hatt en setefødsel, så da svarer jeg og bumper denne samtidig. Det må da ha vært noen tvillingfødende som har født i sete!

Her gikk også fødselen kjempefint. Fødselslegen hjelper til litt for å få ut skuldrene og hode, og vi ble advart på forhånd om at de grepene kan se litt brutale ut.

Når det gjelder bena, så lå min med lårene litt oppover og knærne bøyd (litt som fosterstilling) en periode etter fødsel. Det så aldri ubehagelig ut.

Seteleie går nok helt fint, så lenge man har stort nok bekken. Men om tvilling nr to ikke kommer seg ned i bekkenet ordentlig så må man vel ta keisersnitt? Det er vel ganske vanlig tror jeg

Ikke erfaring selv men var en jeg kjenner som fødte tvillinger der ene lå i seteleie. Ho fikk beskjed om at når baby nr 1 var ute kunne det hende at nr 2 snudde seg pga god plass noe den gjorde :)

Back
Topp