Seteleie

Babywish89

Glad i forumet
Vesla har satt seg i skredderstilling, og jeg håper hu snur seg sjøl. Noen her som har måtte inn for og snu baby i seteleie? Hvordan var det, og var det vondt? Fortsatt 5 uker til overlegen på føden vil hu skal ha snudd seg, men jeg prøver og forberede meg psykisk på dreining.

Jordmor mente at snuppa her også lå i seteleie. Men er rolig ennå (er uke31) skal på ul mandag om en uke,så får se da :-)

Jeg er uke 35 og min satt seg plutselig i seteleie, forrige uke var hun med hode nede. skal på kontrol neste uke for å sjekke om Hun snudde seg eller ikke da ser hva de gjør.
Hørte de prøver å snu dem hvis det er mulig. Får se hva de gjør

Merket dere at babyen byttet leie? Jeg fikk vite for noen uker siden at hun lå med hodet ned. Nå når spark og bevegelser er så tydelig tenkte jeg kanskje at en hel snuoperasjon må merkes veldig godt :)

Samme her. Legen mente på sist kontroll at han lå med hode ned. Men ultralyd beviste det jeg trodde, han lå med rumpa godt ned i bekkenet. Ny kontroll i dag, men jeg er 99% sikker på at han ligger likt, ut i fra bevegelser og spark. Var snakk om å snu baby sist svangerskap, lå da i tverrleie, men han snudde seg selv til slutt. Så håper han her og har tenkt det. Di jeg kjenner som har vært inne for å snu, har det ikke funket for, og det har vært ille vondt for mor, og stressende for baby. Så snur ikke min seg selv, så får jeg bare kreve keisersnitt, selv om det liksom alltid har vært siste utvei. Føder vertfall ikke barn i sete:) det har svigermor gjort.

Jeg hadde barn i seteleie i mitt første svangerskap, ble ikke gjort forsøk på snuing. Fødte i seteleie og hadde en drømmefødsel :) tror babyen ligger i seteleie denne gangen å, sparkene er veldig lik som sist. Ønsker å føde vanlig uansett, keisersnitt er min største skrekk.

Leste om en som fikk snudd babyen i magen ved at hun lå på gulvet med beina og magen veldig høyt. Vet ikke om hun gjorde noe mer eller om det er bra. Men for henne snudde baby seg

Jeg hadde barn i seteleie i mitt første svangerskap, ble ikke gjort forsøk på snuing. Fødte i seteleie og hadde en drømmefødsel :) tror babyen ligger i seteleie denne gangen å, sparkene er veldig lik som sist. Ønsker å føde vanlig uansett, keisersnitt er min største skrekk.
Blir setefødsel her også, om det ikke funker og snu, eller at hu ikke snur seg sjøl :) Ks er absolutt siste utvei! :)

Blir setefødsel her også, om det ikke funker og snu, eller at hu ikke snur seg sjøl :) Ks er absolutt siste utvei! :)

Ja jeg tenker at om bekkenet er stort nok og barnet ikke er for stort så burde man gi setefødsel en sjangse :) Jeg valgte det sist da legene var veldig overbevisende og gjorde meg trygg på at det kunne gå helt fint, selv om det selvfølgelig er litt større risiko for hasteks osv. Angrer ikke ett sekund! :) Lykke til til deg!:)

Ja jeg tenker at om bekkenet er stort nok og barnet ikke er for stort så burde man gi setefødsel en sjangse :) Jeg valgte det sist da legene var veldig overbevisende og gjorde meg trygg på at det kunne gå helt fint, selv om det selvfølgelig er litt større risiko for hasteks osv. Angrer ikke ett sekund! :) Lykke til til deg!:)
Ja, samme tenker jeg, også har jeg ikke noe og sammenligne med, siden jeg går med første, så er heller ingen skremmende tanke sånn sett :) Vil prøve først iallefall, og går det ikke, så går det ikke :) Var på kontroll i dag, og hu sitter fortsatt godt, så får se :)

Ja, samme tenker jeg, også har jeg ikke noe og sammenligne med, siden jeg går med første, så er heller ingen skremmende tanke sånn sett :) Vil prøve først iallefall, og går det ikke, så går det ikke :) Var på kontroll i dag, og hu sitter fortsatt godt, så får se :)

Nei jeg hadde heller ikke noe å sammenligne med så da vet man ikke hva man går til uansett. Ble anbefalt epidural fordi han kom i sete og etterhvert i fødselen takket jeg ja til det. De overvåker veldig nøye hele tiden og når tiden kom for å presse så kom gynekologen, ass.lege, barnelege osv så følte meg trygg hele veien. Hvor langt er du på vei? Kan vel snu seg helt fram til fødselen :) Her satt babyen i sete fra før uke 34 sist, mistenker det samme denne gangen for kjenner aldri spark oppover.

Nei jeg hadde heller ikke noe å sammenligne med så da vet man ikke hva man går til uansett. Ble anbefalt epidural fordi han kom i sete og etterhvert i fødselen takket jeg ja til det. De overvåker veldig nøye hele tiden og når tiden kom for å presse så kom gynekologen, ass.lege, barnelege osv så følte meg trygg hele veien. Hvor langt er du på vei? Kan vel snu seg helt fram til fødselen :) Her satt babyen i sete fra før uke 34 sist, mistenker det samme denne gangen for kjenner aldri spark oppover.
Nei, er akkurat det, så er egentlig hipp som happ hvilket leie hu kommer i, bare hu ikke legger seg på tverra [emoji14] Ååh, så bra! :) Høres jo skikkelig betryggende ut, kjenner jeg bare blir mer og mer komfortabel med at det kan bli setefødsel :) 32+4 i dag, så har fortsatt en stund og snu seg på :) Men blir henvist til snuing i uke 37 om hu ikke har snudd seg da :) Aah, samme her, aldri spark oppover, bare skalling i mellomgulvet liksom, ellers er sparkene nederst i magen og bekkenet. Forhåpentligvis snur hu seg, hørt om mange som snur seg midt i forløpet også [emoji85]

Back
Topp