Seteleie

hbs

Blir kjent med forumet
Var på føden for kontroll av lite liv i forrige uke. Da fikk jeg beskjed om at mini lå med rompa ned, han sa at jeg skulle komme inn til ny kontroll i uke 37 for å se om han har snupp på seg. Merker jeg bli mer og mer stressa for at han ikke skal snu seg i tide og jeg ender opp med setefødsel eller evt. ks. Noen som har erfaringer? :)

Babyen kan fint snu seg før 36 uker, det sa hvertfal jordmor til meg:) Veit også om ein som snudde seg fra seteleie til hodeleie i uke 37. :)

Ikke noe å bekymre seg for!! Barnet kan snu seg til og med etter uke 36 (lite sannsynlig men kan..) hvis du har termin i august, skal du absolutt ikke bekymre deg enda.. Det er hvertfall heeeeelt unødvendig! De har fortsatt kjempe god plass, og vil nok endre seg fra sete til hode mange ganger innen den tid. Min snur seg flere ganger daglig.

Men de sjekker uke 36-37 for å se hvis det er mistanke om seteleie. Og måler om du kan føde osv.. Ikke ta sorgene på forskudd, da har du mange uker å bekymre deg..

Jeg fødte i seteleie forrige gang(nr. 1) og hadde en kjempefin fødselsopplevelse :-) de prøvde også å snu baby, men det gikk ikke, var sikkert litt sent. De/vi oppdaget seteleie i uke 41+2 (jordmora jeg hadde gått til hadde kjent feil). Ble satt i gang dagen etter og fødte samme dag.

Back
Topp