Seteleie

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Var på ultralyd i dag og fikk beskjed om at babyen ligger i seteleie. Skal selvfølgelig til ny kontroll på sykehuset og fikk beskjed om at hun fortsatt kan snu seg. Noen som har erfaringer på område?Blir en spennende tid fremover:).

Her snudde frøkna seg engang mellom uke 36 og 37, så når jeg kom på kontroll igjen i uke 37 hadde hun snudd seg uten at jeg merket det. Hvor langt er du på vei?

Her snudde frøkna seg engang mellom uke 36 og 37, så når jeg kom på kontroll igjen i uke 37 hadde hun snudd seg uten at jeg merket det. Hvor langt er du på vei?

Ja så da kan det jo skje ting enda. Er 31 uker nå. Forklarer hvorfor jeg syns hun har hatt et litt rart bevegelsesmønster da:). Har også morkake som ligger på fremre vegg og litt ned mot åpningen så det også kan jo by på problemer,men kunne visst flytte seg litt den også hvis hun flyttet seg:).

Ja så da kan det jo skje ting enda. Er 31 uker nå. Forklarer hvorfor jeg syns hun har hatt et litt rart bevegelsesmønster da:). Har også morkake som ligger på fremre vegg og litt ned mot åpningen så det også kan jo by på problemer,men kunne visst flytte seg litt den også hvis hun flyttet seg:).

Ja da har du god tid på at hun kan snu seg. Lykke til da, så satser jeg på at hun snur seg :)

Min låg i seteleie på 37 ukers kontroll hos jordmor. Ho sendte meg på ul og kom til en uke etter uke 38. Kvelden før ul snudde han seg :p når eg kom på ul dagen etter var hodet festa seg til og med ( dette var med nr.2).

Lå i sete frem til to dager før fødsel startet. Tok akupunktur; )

Lå i sete frem til to dager før fødsel startet. Tok akupunktur; )

Du hadde kanskje planer om å føde i seteleie da eller var du satt opp til planlagt keisersnitt?Håper selvfølgelig at hun snur seg men litt nysgjerrig på å høre om noen har erfaring med å bli satt opp til planlagt keisersnitt og hvordan det fungerte. Har et hastekeisersnitt fra før så vet jo sånn sett hvordan det fungerer,men er sikkert litt annerledes når det er planlagt. Hvis det skulle bli det.

Du hadde kanskje planer om å føde i seteleie da eller var du satt opp til planlagt keisersnitt?Håper selvfølgelig at hun snur seg men litt nysgjerrig på å høre om noen har erfaring med å bli satt opp til planlagt keisersnitt og hvordan det fungerte. Har et hastekeisersnitt fra før så vet jo sånn sett hvordan det fungerer,men er sikkert litt annerledes når det er planlagt. Hvis det skulle bli det.
Ble satt opp til planlagt k.snitt to dager før termin:)

Ble satt opp til planlagt k.snitt to dager før termin:)

Oi det var ganske seint da. Håper jeg blir satt opp litt tidl hvis det ender med det. Trodde det vanlige var hvertfall 1uke. Sist gikk jeg 11dager over før jeg ble satt i gang og endte med hastekeisersnitt så hvertfall håpe jeg slipper det:/.

Velsa satt i sete fra uke 32 til hun ble tatt med planlagt ks 6 dager før terminen.
I dette svangerskapet snudde babyen seg med hode ned i uke 31:)

Babyen lå i seteleie og snudde seg på operasjonsbordet når legene skulle starte med keisersnittet. Så man vet aldri ;)

Gjennomførte planlagt ks pga seteleie, lillegutt ville ikke snu seg uansett hva jeg fant på, satt godt på rumpa:) hva du lurer på?

Gjennomførte planlagt ks pga seteleie, lillegutt ville ikke snu seg uansett hva jeg fant på, satt godt på rumpa:) hva du lurer på?

Bare litt nysgjerrig på når de evt bestemmer seg for planlagt keisersnitt og hvor ofte man da blir fulgt opp siste tiden mot termin og litt hvordan selve opplevelsen både under og etter keisersnittet er.

Jeg har tatt keisersnitt med forrige man men det var hastekeisersnitt så blir sikkert litt annerledes. Man vil kanskje merke det selv om babyen snur seg som noen sier. Jeg har også morkake som ligger litt foran åpningen så hvis ikke den flytter seg blir det nok keisersnitt.

Min har ligget med hodet nedover hele tiden, og nå kjennes d ut som hun ligger i tverra :s 39 + 2 nå..

Back
Topp