Seteleie....

jaug77

Andre møte med forumet
Jeg har ikke skrevet mye her, men er ofte innom og titter. Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon, for den lille rakkeren i magen festet seg i seteleie for 3 uker siden og virker IKKE interessert i å flytte seg... Og med min uflaks så snur han seg heller ikke de neste 8 ukene... Har litt søvnløse netter og tenker på fødsel vs keisersnitt, har overhodet ikke lyst til å snitte med samtidig er det altfor mye komplikasjoner med hastekeisersnitt.... Uff, nå håper jeg virkelig noen her har en solskinnshistorie å komme med ;)

Jeg hadde nettopp keisersnitt(halveis planlagt) og hadde en helt utrolig fin opplevelse av det hele. :-) de er utrolig flinke til å forklare hva de gjør og følge deg hele veien.

Til meg satte de først spinaledøvelsen så fikk pappan komme inn og sette seg ved siden av meg. :-) så begynte de og romstrere, og akkurat det var litt ubehagelig.. På max 2 minutter var lillegutt ute og skrek med en gang, og jeg fikk han inntil ansiktet mitt før de tok han med til rommet ved siden av lamme pappaen. :-) så brukte de vel 30 minutter på å sy meg. Hele seansen var rolig og fin, og jeg anbefaler iallefall planlagt keisersnitt. :)

Sønnen min lå i seteleie, og var meningen med setefødsel! Men på grunn av lite fremgang og svangerskapsforgiftning ble det plutselig veldig travelt med å få baby ut. Det ble hastekeisersnitt og pappaen fikk ikke vært med... Har du muligheten for å få planlagt KS hadde jeg absolutt anbefalt det :) Da foregår alt i litt mer rolige former og pappaen får ihvertfall vært med :)

Her er lille i seteleie, men ikke festet. Skal inn om et par uker for å diskutere alternativer. For meg er vaginal forløsning helt uaktuelt. Planlagt KS er nok det beste for meg iallefall :) Jeg hadde et veldig tankekaos de første pas dagene etter dette ble oppdaget, men så tenkte jeg; "Jeg trenger ikke stresse med dette før kontrollen i uke 37, han kan faktisk snu seg!" Jeg har lagt det hele litt på is og tar det som det kommer.

Her er lille i seteleie, men ikke festet. Skal inn om et par uker for å diskutere alternativer. For meg er vaginal forløsning helt uaktuelt. Planlagt KS er nok det beste for meg iallefall :) Jeg hadde et veldig tankekaos de første pas dagene etter dette ble oppdaget, men så tenkte jeg; "Jeg trenger ikke stresse med dette før kontrollen i uke 37, han kan faktisk snu seg!" Jeg har lagt det hele litt på is og tar det som det kommer.
Lurt å ikke stresse med det ja, han har god tid på å snu seg enda :) Men skjønner godt at du fikk litt hetta da det ble oppdaget, det gjorde jeg og. Men sååå har lille snudd seg, forrige uke ( uke 34) :D! Men hun ligger så høyt og svever, så jm skal sjekke leie igjen om ei uke, håper hun fortsatt ligger riktig da:)
Krysser fingrene for at babyene snur sæ riktig vei ! Kjenner flere som har hatt bebiser som har snudd seg rett før fødsel.

Og jeg ville også gått for planlagt keisersnitt. Uten tvil. Snitt innebærer mer risiko for mor, men mindre for barn enn vaginal forløsning.
Jeg tror man må ta en vurdering etter hva man føler for selv, og finne ut så mye som mulig om begge alternativer så man kan ta ett informert valg :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg har ikke skrevet mye her, men er ofte innom og titter. Nå må jeg bare få ut litt frustrasjon, for den lille rakkeren i magen festet seg i seteleie for 3 uker siden og virker IKKE interessert i å flytte seg... Og med min uflaks så snur han seg heller ikke de neste 8 ukene... Har litt søvnløse netter og tenker på fødsel vs keisersnitt, har overhodet ikke lyst til å snitte med samtidig er det altfor mye komplikasjoner med hastekeisersnitt.... Uff, nå håper jeg virkelig noen her har en solskinnshistorie å komme med ;)
Du har goood tid ;) min snudde seg ikke før 34 :) prøv å legg det litt på hylla, selv om det er vanskelig. Ikke godt å bekymre seg for mye unødvendig :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar, blir ikke så mye søvn. Merkelig hvordan det blir når man har lagt en plan for fødsel om hvordan man ønsker at den skal være, men dette er bare nok en påminnelse at det å være herre over eget liv er det slutt på ;) Skal på UL neste uke uansett, så da får vi se hva de sier.
Lykke til alle sammen, nå er det bare 8 uker (sånn cirka) til jeg endelig skal få se dette nurket som lager så mye ugang <3

Back
Topp