Seteleie....

mortil3stk

Forelsket i forumet
Var på kontroll i dag, alt bra med bebisen.. Men, den ligger i seteleie.. Hun sa at den er bevegelig, så kan snu seg enda. !!!

Er 36 + 3 i dag. Hvordan står det til med dere andre?

Noen som har erfaring med dette, at babyen har ligget en stund i seteleie for så snu seg etterpå.. Klarer ikke hugse fra de tidligere svangerskap når babyen har lagt seg rett vei. Huff...blir bekymret jeg nå!!

Tror ikke jeg tør føde i seteleie viss det blir aktuelt

Når skal du inn til ny kontroll da? Sa hun noe om hva som skjer om han ikke snur seg?
Jeg har ingenting å hjelpe med dessverre..

Jeg skal på ny kontroll hos jordmor når jeg er i uke 38, da rekner jeg med hun tar kontakt med KK viss babyen fortsatt ligger i seteleie. Jeg skal innlegges en uke før termin uansett,, så får sikkert svar på mye da...Men,,er redd viss ting skjer før tiden

Min har lagt seg i seteleie i løpet av de siste to ukene. :( Men så lenge de ikke har lagt seg altfor langt ned og feste seg, skal de enda kunne snu seg greit. Så krysser fingrene for at både din og min snur seg snart. :)

Håper virkelig det.. Vi får krysse fingrer for det Snart3søte!! Kjenner babyen har store bevegelser ennå, så satser på at den snur seg :)

Sniker :) Jeg fikk min første i seteleie.
Du får epidural tidlig, og bekkenet måles så de vet du klarer det.

Var kjempe skeptisk og ville ha ks, men fikk ikke. På haukeland sykehus har de gjennomsnittlig en setefødsel hver dag, så det er vanligere enn man tror :)

Letteste fødselen jeg har hatt. Med nr to som kom "riktig" vei, var det mye vondere.
Tenk da, myke rumpen kommer først, så når det allerede er utvidet så kommer hodet. Isteden for at det store harde hodet kommer først ;)
Eg håpte på seteleie med nr 2, og håper fortsatt med nr tre hehe.
Eneste forskjellen er at du får en ekstra lege inne hos deg:) Så du blir godt passa på :)

Sent from my GT-I9100

Min ligger også i sete men jeg mistenker tverrleie. Men jeg har no hørt at etter uke 37 så er det dårligere plass til at babyen kan snu seg. Men vi får bare krysse det vi har å håpe på at de snur seg, virker veldig vondt å føde i sete, er jo en grunn for at man får epidural med sete

Sniker :) Jeg fikk min første i seteleie.
Du får epidural tidlig, og bekkenet måles så de vet du klarer det.

Var kjempe skeptisk og ville ha ks, men fikk ikke. På haukeland sykehus har de gjennomsnittlig en setefødsel hver dag, så det er vanligere enn man tror :)

Letteste fødselen jeg har hatt. Med nr to som kom "riktig" vei, var det mye vondere.
Tenk da, myke rumpen kommer først, så når det allerede er utvidet så kommer hodet. Isteden for at det store harde hodet kommer først ;)
Eg håpte på seteleie med nr 2, og håper fortsatt med nr tre hehe.
Eneste forskjellen er at du får en ekstra lege inne hos deg:) Så du blir godt passa på :)

Sent from my GT-I9100

Heisann:)

Takk for svar :)
Jeg er veldig spent på hva de sier på KK(Haukeland) hvis baby fortsatt er i seteleie når jeg legges inn.. Må jo stole på det de anbefaler. Jeg er hjerteoperert, så de sier jeg må ha epidural..Hadde det med førstemann..med nr 2 rakk de ikke å gi meg da f alt gikk så fort..fødselen varte i 1.5 time. Men har fått brev om at det er planlagt at jeg skal ha epidural..De har ikke engang spurt..

Jeg luftet litt for mannen min at "tenk om det blir setefødsel".. Han er redd for at jeg skal bli ødelagt "der nede".. Så han ville nok valgt keisersnitt.

Håper ikke fødsel starter før nå da.. for da tror jeg at jeg vil få litt panikk.. Jeg bor 3.5 time unna KK med bil og jeg MÅ føde der,,,det er bestemt...! Så da blir det helikoptertur hvis det skjer før, mener jordmora her hjemme..

Usikkert leie her - skal inn å få det sjekket med ul.. Har ikke lyst på værken sete fødsel, epidural eller ks - vil helst ha en normal fødsel uten medikamenter og ja, takk hodeleie :P

Min gutt sitter enten med rompa ned eller tverrleie, han har gjort det de tre siste kontrollene iallefall.
Jeg har ny ul til torsdag, og håper virkelig han har snudd seg med hodet ned.
Jeg vil føde vanlig, og helst ikke epidural.
Men jeg får se hva som skjer til uka, da er jeg i begynnelsen av uke 37.

sniker litt.

mine to første lå i tverrleie og seteleie. men snudde seg selv i uke 37 og 38, så det er fortsatt mulighet for at den snur seg selv;)
vet at på haukeland er de veldig vanskelige på ks når babyen ligger i sete. skal være gode grunner for å få ks. men iom at du er hjerteoperert kan det være de ser annerledes på det.
masse lykke til! krysser fingrene for at babyen kommer med hodet først;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp