seteleie

trulte88

Blir kjent med forumet
Lille gutten min ligger i seteleie, jeg skal føde i skien.
Noen som vet om de driver med snuing av baby oghvor vanskelig det er å få keisersnitt? Blei sattigang i uke 37forrige svangerskap pga stort barn men ente i keisersnitt. De sier gutten blir i overkant av 4 kilo denne gangen også.

På forhånd takk for svar :)

Veit ikke hvordan det er i Skien, men på SiV har jeg hørt de har gått bort ifra å snu. Hvor langt er du på vei? De kommer til å måle bekken og str på baby mot slutten av sv.skapet og vurdere ks utifra det. Hvis det ser ut til at det kan gå, blir det nok fødsel i seteleie.
Frøkna mi ligger også i seteleie, men er bare i uke 32, så har noen uker på seg til å snu seg :)

jeg er i uke 34 og småtten har liggi sånn siden uke 24. Hadde helst sett at han snudde seg, har hørt at de som  har tatt ks ikke får lov å føde barn i seteleie. Går å gruer meg ihjel, vil ikke føde i seteleie :)

Har du prøvd å ligge på albuene og knærne med rumpa i været?
Jeg gjorde det noen ganger etter å ha lest om det på nett. Og etter et par dager snudde barnet seg om natten. :) Jordmoren min tror det kan ha hatt en effekt, og sa at av og til trenger bare barnet litt hjelp til å få rumpa opp av bekkenet for å kunne snu seg. Tror jeg var rundt uke 33-34 når h*n snudde seg. Nå er jeg i uke 37, og h*n ligger med hodet festet
:)
Jeg mener at det sto at man kunne prøve albu/knestillingen 2x20 minutter til dagen eller så lenge man orker. Er jo verd et forsøk :)

Jeg skal og føde i Skien,og har og en baby i seteleie.

Hun legen jeg går til på UL sa at de ikke ga KS til dem som hadde stort bekken nok til å føde,uansett om man hadde født før eller hatt KS.
Da skulle babyen være diiiger visstnok.

JM min sa at de ikke var sååå strenge på det.
Jeg skal tilbake på UL 25 juni,for å se om hun ligger med rompa ned enda.
Gjør hun det,blir jeg innkalt til samtale på sykehuset om hvordan man går frem.

Har du fått vite det samme eller?
JM mente de drev med vending i Skien.

jeg har lest om albu/knestilling, tenkte jeg skulle prøve det ut :)verdt ett forsøk. :)
Jeg kommer ihvertfall til å nekte utvendig vending etter som jeg har hørt noen skrekk historier, hvor ting ikke har gått ikke veldig bra :s

Back
Topp