Seteleie

LinnChris

Betatt av forumet
Har vært nesten helt sikker på at lillesøster i magen ligger i seteleie,siden jeg ikke kjenner noe særlig spark øverst i magen.

I går var jeg på UL,og ja hun ligger med rompa ned som jeg trodde.
Så skal tilbake på ny UL om 4 uker for å sjekke om hun fortsatt ligger sånn.
Og hvis hun gjør det,skulle jeg inn til samtale om hva vi skal gjøre med dette.

Så prøver å ikke bekymre meg så om det før neste UL,for hun kan jo enda snu seg.
Men tankene er jo selvsagt der. . .

Noen flere som har søte små i magen med rompa ned?
Eller kanskje født i sete før?

her snur ho seg av og til,men ligger hovedsaklig med hodet ned no.  det er vell ikkje uvanlig at dei kan snu seg opp mot 38uker, så prøv å slapp av :)     har jo tenkt tanken at knøttet kanskje har lyst til å vere litt vanskelig med mamma her også, for da blir ett anna sykehus på meg,men den tid den sorg ;)   

Min første satt i seteleie.
Jeg var inne til leiekontroll,hvor det og ble tatt bilde av bekkenet mitt.
Det ble snakket om vaginalfødsel,men for meg var det uaktuelt,siden det har vært endel seteleier i fam. og alle har endt i hastesnitt.
Uken etter bildet ble tatt var jeg inne til forløsningsamtale, da var det klart at jeg var for smal i bekkenet til en vaginalfødsel og det ble planlgat snitt.

Denne karen som romesterer i magen nå trives best på tverra,og har hatt noen runder i seteleie, om han forsetter slik blir det nytt ks.

Jeg hadde aldri valgt å gå gjennom en vaginalfødsel i seteleie,selv om forholdene skulle være tilstede,men det er meg. Håper for deg at jenta snur seg, de har jo fortsatt god tid til det

på ul på tirsdag fikk vi beskjed om at babyen ligger i seteleie. Men vi fikk ikke noe ny time for og se om det blir noe endring nærmere Termin. Er nå 34 uker,så kan jo ennå snu seg:-))

Lå i seteleie men snudde seg for noen uker siden etter at jeg prøvde å stå i albu-knestilling. Jordmor tror det hjalp. At det lar barnet slippe ut av bekkenet slik at det kan snu seg.
http://www.lommelegen.no/legesvar/seteleie-i-uke-34-redd-å-miste-rett-før-termin
sitat:
"Mellom 34. – og 35. uke er det rundt 15 prosents sjanse for at barn av førstegansfødende snur seg av seg selv, men det er ting du selv kan gjøre for å ”oppfordre” barnet ditt til å snu seg. Når barnet er våkent og aktivt i magen, kan du legge deg på alle fire, ned på albuene og rompa i været. Ligg slik i helst tjue minutter minst fire ganger om dagen, dersom du ikke blir uvel. Deretter (eller i tillegg til/i stedet for) kan du når barnet er våkent, stryke forsiktig rundt og rundt på magen din, fra barnets rumpe, over ryggen, nakken og hodet. Dette er gamle ”kjerringråd”. "

Hei,
jeg hadde setefødsel ifjor, gikk kjempefint! Fødsel på like under 6 timer fra første rie. Kom litt sent til KK, rakk ikke epidural. Vært endel setefødsler bakover noen ledd i fam. Fikk ikke målt bekke, var over en viss høyde, så fikk bare vekstestimering på baby via UL.
Fikk heller ikke  velge mellom KS eller vaginal fødsel, og de ville ikke prøve å snu. (Dette var KK i Bergen). Hadde en kjapp, intens, men helt "ok" fødsel. Så det kan gå fint og føde i sete, men krysser fingrene for at du slipper. Selv håper j d ikke blir setefødsel denne gangen, her lå han i sete uke 28 på kontroll, men hadde snudd seg ned på 32 ukers kontroll , håper han holder seg slik.

rett etterpå eg hadde svart her, så snudde ho seg og låg sånn i over ett døgn, bare for å skremme mamma ;) no er ho tilbake med hodet ned, truuuur eg 

Var på ktr hos jordmor i dag, som sa at hun trodde den lille krabbaten i magen lå med rompa ned! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det, da jeg skal skifte jordmor nå og skifte sykehus pga flytting. Men håper det blir god oppfølging hvis setefødsel blir tilfelle for meg!!

Nå ligger min baby foreløpig med hodet ned, men han kan jo finne på å snu seg frem til fødsel... Jeg er tredjegangsgravid, så er ikke sikkert at babyen kommer til å feste seg før fødsel. Så jeg har tenkt at dersom det blir oppdaget seteleie før/under fødsel, så skal jeg enten føde vaginalt i seteleie, dersom babyen ikke er for stor. Eller så skal han ut på keiserlig vis. Snuing er UAKTUELT for min del!!!

Back
Topp