Seteleie

filiol

Forelsket i forumet
Var hos jordmor i dag og hun tror at lillegull ligger med rumpa planta godt ned i bekkenet som hun sa. :-P Ved forrige kontroll var hun veldig usikker så jeg har gått i tre uker nå og kjent etter selv.. Og må innrømme at 97% av sparkene skjer nedenfor navlen.. Så nå har hun skrevet rekvisisjon på ul, blir greit å få bekreftet leie ordentlig. Er 36 uker på Fredag. Noen fler med babyer i seteleie?

Sist sv.kontroll var legen skrå sikker på at han lå med hodet ned....å i dag når jeg var hos han sa jeg til han at jeg tror han sitter med rumpa godt nede i bekkenet - han var ganske enig der. Nå er jeg i uke 35 i morgen og han kan fortsatt snu seg, skal dessuten ta KS så jeg trenger ingen rek. til ul pga dette. Men alle mine har satt seg med rumpa ned - jeg har da måttet ta ny ul i uke 37 for å bekrefte og evt snu. Har endt opp med snuing på utsiden på de to eldste - disse har da vært veldig samarbeidsvillige å snudd seg uten problem å lagt seg m hodet ned, nr 3 er tatt med KS så det var ikke noe problem der heller om han satt med rumpa ned :)

Lykke til på UL, dette går bra :) Bare pass på å få målt både bekkenet ditt og babyen din hvis det viser seg at du evt må føde i seteleie.

Min hadde ikke bestemt seg sist jeg var på kontroll og er ikke helt sikker på at han har gjort det enda heller, men det kjennes ut som sparkene er hardere oppe enn nede, så jeg kan jo håpe. Jeg er uansett kortere  på vei enn deg, så noe krise er det ikke uansett. 
Det blir spennende å se på UL da, hvordan det ligger an. :-)

Sist jeg var hos gynekolog (uke 32) så lå hun i sete leie. Vet ikke hva hun gjør nå men det finner jeg ut på torsdag når jeg skal til kontroll igjen (uke 37 + 3). Kjenner mest bevegelse rundt navleområdet, så tror selv hun fremdeles ligger med rompa ned.

Jeg har ei i magen i seteleie og skal inn på ahus til tirsdag for bekreftelse og evt. planlegging av ks :)

For en måned siden lå hun her med hodet ned, men nå er jeg usikker, og legen klarte ikke å kjenne det i går. Skal til jordmor om to uker, hun har mer peiling. Jeg kan plutselig få veldig tissetrang, så kan jo tyde på at hun sparker nede og dermed er i seteleie. Kjenner av og til veldig bølgende bevegelser, så kanskje hun tar noen kolbøtter inni her. Håper hun legger seg med hodet ned snart uansett, har ikke lyst på setefødsel akkurat!

Det blir veldig spennende med ul kjenner jeg. ;-) Men regner med at jeg går for vanlig fødsel selv om barnet ligger med rumpa ned. Har tenkt litt på det og jeg tror at jeg hadde følt meg veldig snytt etterpå hvis jeg bare fikk en time og de tok ungen ut. Det er jo så spennende å gå og vente og jeg har lurt på hvordan denne fødselen blir i forhold til den første ang. varighet, intensitet osv. Når på døgnet den starter osv osv osv.. ;-) Men jeg vil be om vekstestimering selvsagt, er babyen kjempesvær så får det heller være.. ;-) Siden det er mitt andre barn så tror jeg det har bedre plass til å snu seg helt mot slutten også, syns å huske å ha lest noe om det en plass. Blir spennende å følge med på dere andre også, hvem som ender med setefødsel til slutt og sånn, og hvordan det gikk, ikke minst! ;-)

Minien min ligger også i seteleie, og der tipper jeg han blir liggende frem til fødsel..Er 37+3 i dag, så har mistet troen på at snuing er mulig.  Nr 1 ble også født i seteleie, så det kan virke som det er livmoren min som styrer leiet og ikke babyene.. Fødselen sist gikk kjempefint, følte meg trygg og ivaretatt hele veien. Tenker derfor at det skal gå bra denne gangen og jeg veit jo ikke om andre fødemuligheter:) ,Men kjenner jeg bekymrer meg litt for at lillebror skal være mye større enn storesøster var og at det skal gå veldig mye fortere denne gangen enn sist (kom inn med 8 cm åpning, fikk det litt travelt da ja)

Min baby ligger i seteleie og har gjort det siden uke 28. (er nå 35+5). var inne til kontroll igår og skal til en evt snuing om 14 dager. har lest og hørt mye om at dette kan være ubehagelig men tenker det er verdt forsøket og at jeg kan stoppe det hvis det blir for ille. har i tillegg prøvd kinesisk akupunktur med noe som heter moxa sigarer. funker på en del men ikke på meg ser det ut som :p er fortsatt noen uker igjen så satser på at lillegull snur seg selv eller med litt hjelp.
hvis h*n ikke vil i det hele tatt heller jeg mot fødsel istedetfor ks. man kommer seg raskere og babyen min er liten. de sier max 3kg ved termin :) noen beskriver det som en luksusfødsel med tanke på beredskapen og oppfølgingen du har under hele fødselsforløpet=)

Har vært til kontroll i dag, og min ligger ikke i seteleie lenger men i tverrleie....så jeg håper hun er i ferd med å snu seg med hodet ned.

Fikk også påvist både urinveisinfeksjon og glukose i urinen så må til lege kontoret og ta glukosebelastningstesten igjen for 3 gang, sukk. Håper bare den ikke slår alt for høyt ut :(

Har vært på ul i dag og vi hadde rett i mistankene. Lillegull ligger med rompa ned. På huk faktisk. Hmmm.. Nå skal jeg inn å røntge bekkenet. Legen snakket også om snuing, men det har jeg ikke lyst til! ANGST! :-/ Så det blir ikke noe.. Men jeg skal visst inn på en samtale med sykehuset en av dagene og godt er det. Vil føde vaginalt hvis bekkenet ikke er lite. Babyen var gjennomsnittlig stor, så det er jo betryggende. :) Men nå er det helt slutt på snopet! Det skal være sikkert! Hehe.. Mannen har også fått forbud.. Hihi.. Det er vel ikke urimelig? ;-) Krysser fingrene for at baby snur seg selv. :-)

oi, håper babyen vil snu seg eller at bekkenet ditt er stort nok :) 

syns i hvertfall at det er flott at du vil satse på vaginal fødsel så håper det vil gå fint for deg :) 

Lykke til :) Håper du får en flott fødsel om det blir vaginalt eller KS :):)

Virker som h*n har satt seg godt til rette da. ;-)
Men jeg tror jeg hadde prøvd på snuing hvis jeg var deg, jeg er helt sikker på at det er veldig ubehagelig, men jeg tror også at dersom de får det til, så vil fødselen bli mye enklere for deg.

Jeg tror på å følge magefølelsen/intuisjonen og den har ropt klart og tydelig NEI fra første stund ang. snuing. ;) Hadde ikke kommet over det hvis jeg gikk for snuing imot "bedre vitende" og noe hadde gått galt.. Jeg syns tanken på snuing er verre enn tanken på å føde babyen som den ligger. ;) Utrolig nok.. :-) Men regner med at lillegull ligger slik for en grunn og at h*n enda har litt tid på seg til å snu seg selv. Jeg er jo andregangs.. :) Fikk telefon isted forresten, og har fått time til røntgen på Onsdag. Godt de ikke somler. Da er jeg jo tross alt 37+5.. :)

Back
Topp