Seteleie..

girl

Glad i forumet
Noen som vet når de ikke har plass nok til å snu seg fra seteleie til riktig stilling? Idag lå prinsen i seteleie, men jeg har jo født før, og da sies det vel at det er bedre plass! Jeg er uke 32 på tirsdag!

Nå er jeg veldig usikker, men mener ei vennine av meg som fikk i sommer hadde prinsessa si i sete leiet og mener at de prøvde og snu henne i uke 36, og da det ikke gikk så var de sikker på at hun ble liggende den veien.

Eller kanskje de prøvde å snu tidligere, men at det etter uke 36 ikke var mulig. Klarer ikke helt å huske...

Tror jordmor/lege hadde reagert eller i alle fall sagt det om det ikke var mulighet for at han kom til å snu seg nå.

Kanskje noen som vet når de burde ha festet seg ?

Jeg tror de kan snu seg helt frem til fødsel, men det kan gjøe veldig vondt siden det ikke er så mye plass der inne. Fikk høre forrige uke at barnet burde ha snudd seg 8 dager før fødsel.

Snuppa her ligger fortsatt i seteleie, og jeg er 32+3 nå. Var hos legen på torsdag og fikk da beskjed om at hun kunne snu seg av seg selv helt frem til uke 36. Da begynner det å bli for trangt for at hun kan snu seg selv, og man vil bli sendt til sykehuset for videre undersøkelser. Men sjansen for at hun snur seg før den tid er veldig stor. I uke 37 er det visst bare 3% som fortsatt ligger med rompa ned. Så jeg bekymrer meg ikke så veldig enda:-)

Jordmor sa til meg at de kunne turne litt rundt til uke 36-37, men i uke 37 burde de ligge rett..

Back
Topp