Seteleie!

rebekka87

Betatt av forumet
Da vi var på 3D ultralyd for en uke siden, så fikk vi se at prinsessa vår ligger i seteleie. Jeg er straks 28 uker på vei, og håper virkelig at hun har planer om å snu seg før hun skal ut!

Noen andre som har opplevd det samme ?

Gutten min lå i seteleie fra uke 25 ca 

Min lå i seteleie iallefall fra uke 32. Snudde seg aldri og ble født med rompa først [:)]

Jenta vår lå i seteleie fra iallefall uke 25 til uke 37.
Snudde seg ikke før jeg var på vendingsakupunktur.

Wæææ!! hehe!! jeg håper jo at hun har lyst å snu seg... vil ikke fø i seteleie! :O

Jenta mi snudde seg i uke 37!! til seteleie.
Og hun kom med rompa først, gikk kjempe bra[:)]

Var ikke noe problem å føde i seteleie. var ikke noe verre enn å føde "vanlig". eneste som var forskjell var att det var flere folk tilstedet.:)

Åja okej! Da håper jeg bare at fødselen ikke er noe "verre" enn den er vanligvis! =)

Her lå vesla seg med rumpa ned i uke 36. JM ville ha meg på vendingsforsøk, men det ville ikke Haukeland. Derfor gikk jeg til kiropraktor i uke 37 og han brukte Websters Techique på meg. Og etter et par behandlinger snudde vesla seg med hodet ned.

Link til youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ry7rHUFrx5M

her lå førstemann i seteleie.
Jeg fikk valget med vanlig fødsel og keisersnitt.
Visst jeg skulle føde i seteleie måtte jeg reise til et større sykehus
som ligger et par timer borte fra meg, så da endte det med KS.

Japp, hun lå i seteleie på 3D i uke 28. Hun ble født i uke 36+5, og ble tatt med haste ks, for de oppdaga plutselig at hun fortsatt lå i seteleie. Alle var sikre på at hun hadde snudd seg, helt til de sjekka åpningen når den var 7 cm, og kjente ei rumpe [:-]

Vi var på 3D i dag, og da lå lillemann i seteleie. Er i uke 26+3 i dag.

Hva er sjansene for at han snur seg selv? Ser flertallet som har svart her, har født i seteleie. Kan ikke si jeg har så veldig lyst å føde i seteleie, men er det ikke andre muligheter så må det jo bare gå. [:'(]

Lå på tvers fram til uke 28, da satte hun seg opp og der blei hun til hun sklei ut med rompa først.

Fantastisk oppfølging og veiledning hele veien fram til fødsel og under fødsel. Absolutt ingenting å grue seg for om man blir godkjent for setefødsel. Hadde en fantastisk fødsel, vil ikke beskrive den som ulidelig vondt.

3 mann låg i seteleie i uke 37, men snudde seg like etterpå og ble født med hode først[:D]

Gutten min lå i sete og tverrleie (litt frem og tilbake rett og slett) frem til tre-fire uker før termin, da snudde han seg i hodeleie.

Mi lå i seteleie på vekstkontroll i uke 32. Og snudde seg (tro meg jeg kjente det) med hodet ned av seg selv i uke 37 dagen før UL kontroll for å vite om det ble setefødsel eller vanlig. Noen barn snur seg seint

min siste snudde seg i uke 35-36 og han var heller ikke sån kjempe liten ved fødsel (3780g) merket ikke at han snudde seg.

Mi yngste låg i seteleie. Prøvde ytre vending i veke 36, men det gjekk ikkje å snu ho. Fekk innvilga planlagt ks. Berre å sende pm om du lurer på noko meir [:)]

Back
Topp