Seteleie

~Amalie~

Glad i forumet
Går man like lenge hvis ungen ligger i seteleie, eller kan man bli satt igang før termin hvis ikke noe skjer?

Noen som vet? [8|]

Hvis de finner ut at baby'n ligger i seteleie tar de UL av baby'n for å se størrelsen på baby'n og sete av bekkenet for å se om det er mulig å gjennomføre vanlig fødsel. Er det ikke det vil de sette opp planlagt KS. Dette tas før termin for å hindre at fødselen starter selv. Det er ihvertfalls lik det blir gjort her. Jeg skal på UL nå på tirsdag og til samtale med lege og jm om hvordan fødselen skal foregå. Men nå mistenker jeg han får å ha snudd seg da... Håper håper....[:D] Ligger baby'n din i sete leie? De pleier ikke sjekke og måle noe før uke 37 tror jeg, fordi da har de god plass til å snu seg fortsatt.

Du blir ikke satt i gang hvi det blir setefødsel. Ikke på Ahus i hvertfall.
Men du blir sendt på røntgen for å sjekke om bekkenet er stort nok til å føde normalt.
Hvis ikke, blir det nok KS. Hvis de ikke velger å snu da.

Lykke til!!!

[:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Han ligger fortsatt i seteleie her. Venter svar fra sykehuset i løpet av uka som kommer for time/kontroll/scanning.

Har ikke lyst til å snu eller ta KS hvis jeg ikke må. Så håper bekkenet er stort nok for setefødsel.

Men har liksom ikke lyst til å gå 2 uker på overtid eller noe hvis jeg skal ha setefødsel, ungen blir jo bare større og større  [8|]

Da får du sikkert svar på alt du lurer på når du skal på kontroll... Er litt forskjellige rutiner på forskjellige sykehus vet jeg. Her blir det ikke praktisert snuing/ytre vending i det hele tatt. Det er ikke et tilbud man får en gang. Men det vil ikke jeg heller hvis han ikke snur seg. Eneste jeg vet er at jeg ikke prøver å føde i seteleie... Da blir det nok KS her ihvertfall...
Hold oss oppdatert da[;)] Krysser fingre for at han snur seg[:D]

Back
Topp