Seteleie?!

Veroniceen

Glad i forumet
Var på Ul i dag for vekst estimering og fikk til min store overraskelse beskjed om at hun ligger i sete leie... Jordmor har fortalt meg at hun ligger med hodet ned i 2 måneder å nå har hun plutselig lagt seg andre veien, kjønner ingenting jeg. Fikk beskjed om å være litt obs på det tilfelle hun ikke snur seg. Ble døds  nervøs jeg nå, tenk om jeg får sete fødsel da?! Ææææ

Ellers veide hun 2150g og han regnet med at hun veide ca. 3500g ved fødsel. Termin er fortsatt det samme, men noen av målene tilsa at jeg er en uke lenger på vei...

Skulle ungen ligge i sete nærmere fødsel (husker ikke hvilken uke det var) så kan de iallefall prøve å snu ungen. Hvis ikke så tror jeg du kan velge keisersnitt hvis den ligger i sete. 

Mi sitter også. Har gjort det hele tiden.

Men de har fortsatt tid til å snu seg[:D]

Man skal få sjekket det rundt uke 36 hvis de ikke har snudd seg til da.

Hvor langt er du på vei da?
Mi ligger også i sete..............[&:]

skal til gynokolog og sjekke ståa imorra,
da tar han vel ul og håper på positive svar............

vil ikke føde i sete og har heller ikke lyst på ks....

Jeg er i uke 32 i morgen... Vil hverken føde med sete leie eller ha keisersnitt, vil ha en normal fødsel... Synes det er litt rart at hun har snudd seg sånn plutselig, var hos jormor på torsdag å da sa hun at hun lå med hodet ned og at jeg mest sansynlig ville merke det om hun snudde seg nå. Men det har jeg jo ikke merket. Kan jordmor ta feil?!

ORIGINAL: Veroniceen

Jeg er i uke 32 i morgen... Vil hverken føde med sete leie eller ha keisersnitt, vil ha en normal fødsel... Synes det er litt rart at hun har snudd seg sånn plutselig, var hos jormor på torsdag å da sa hun at hun lå med hodet ned og at jeg mest sansynlig ville merke det om hun snudde seg nå. Men det har jeg jo ikke merket. Kan jordmor ta feil?!

Jepp, det kan hun.

Men når dere lyttet på hjertet, hvor var lyden sterkest da?

Siden mi sitter i seteleiet så er hjertelyden sterkest oppe på magen. Hun sitter med ryggen høyre i dag, men satt til venstre forrige gang, så de har plass til å røre seg ennå[:)]

Ja, hun kan ta feil av hodet og rumpe........
Legen min sa at hodet var godt nedi bekkenet, kom på ul
samme dag hvor hu fint lå i sete.....

Forrige uke, kjente ikke jordmor forskjell på hode og rumpe, så
hu visste ærlig talt ikke......
hjertelyden var like sterk overalt syns jeg, men med den doppleren
var den visst sterker høyt oppe.........

Mi har nok aldri liggi med hodet ned.......

Vi hørte hjertet ganske langt ned på magen, under navelen liksom. Jeg har dopler her hjemme så takk for tipset, da kan jeg sjekke selv om hun snur seg...

Jordmor tok feil her! Da jeg var på kontroll i uke 32 sa hun han lå med hodet nei, jeg protesterte og sa at det gjør han ikke (kjenner veldig tydelig hvordan han ligger). Ho kjente ei gang til, og sa at jeg hadde helt rett! Han ligger med rumpa rett ned, og trives tydelig sånn! Når en skal til lege i uke 36 blir dette sjekket igjen. Satser på han snur seg innen den tid ja! [8D]

Back
Topp