Seteleie/vending forsøk

KikiMeda

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg var hos legen idag og fant ut babyen ligger i setteleie med føtter ned etter ultralyd undersøkelse.. Jeg fikk time imorgen for vending forsøk... er i uka 38+4 og lurer jeg på om det er for seint for det. Noen som har erfaring med det? Var det vellyket?
Help!
 
Sniker

Prøvde vending i uke 37+3, men det gikk ikke. Vannet gikk dagen etter og det ble en fin setefødsel :)
 
Jeg hadde totalt fire vendingsforsøk i sv.skapsuke 38 med forrige barn, og disse var mislykkede. Det viste seg dog under keisersnitt at hun satt fast med hodet i ribbeinsbuen min, så de hadde aldri i livet klart å snu henne.
 
Hei,
Jeg var hos legen idag og fant ut babyen ligger i setteleie med føtter ned etter ultralyd undersøkelse.. Jeg fikk time imorgen for vending forsøk... er i uka 38+4 og lurer jeg på om det er for seint for det. Noen som har erfaring med det? Var det vellyket?
Help!

Kan du kjenne at barnet ligger i seteleie? Har blitt henvist til UL da jordmor er usikker på leie. Er litt bekymret og forsøker å kjenne etter, må sikkert vente til ut i neste uke før jeg får time på sykehuset :sorry: er i uke 37.
 
Kan du kjenne at barnet ligger i seteleie? Har blitt henvist til UL da jordmor er usikker på leie. Er litt bekymret og forsøker å kjenne etter, må sikkert vente til ut i neste uke før jeg får time på sykehuset :sorry: er i uke 37.
Jeg kunne ikke kjenne det, er min føste baby og har little erfaring :) jeg fikk bekreftet igår og idag på UL at hun ligger på seteleie... gikk ikke å vende henne idag dessvere:((
 
Jeg kunne ikke kjenne det, er min føste baby og har little erfaring :) jeg fikk bekreftet igår og idag på UL at hun ligger på seteleie... gikk ikke å vende henne idag dessvere:((

Så leit at det ikke gikk. Heldigvis kan man lese om mange gode erfaringer med fødsel og seteleie da, hvis det ikke blir ks. Ønsker deg lykke til :)
 
Kan du kjenne at barnet ligger i seteleie? Har blitt henvist til UL da jordmor er usikker på leie. Er litt bekymret og forsøker å kjenne etter, må sikkert vente til ut i neste uke før jeg får time på sykehuset :sorry: er i uke 37.
Jeg kjenner veldig godt at min ligger i seteleie. Kjenner veldig godt hodet. Hadde kjempe vondt en natt for da merket jeg at hun la seg på tvers - og det var kjempe ubehagelig. Håpet at hun skulle klare å snu seg, men hun er tilbake med rumpa ned.
 
Sniker litt mer.

Jeg synes det var vanskelig og kjenne det. Hun lå med beina oppover så hun sparket langt oppe likevel. Kjente det på slutten når jeg visste om det, for da presset hodet på ribbeina. Men det var flere vekstkontroller jeg trodde at hun hadde snudd seg også lå hun fremdeles i seteleie. Ble aldri klok på det der.

Ja, det er kjempevanskelig! Her kan det både se og føles ut som hodet stikker frem under ribbeina, men kan hende jeg tar feil da dette er første barnet og jeg ikke har noe å sammenligne med :wideyed:
 
Så leit at det ikke gikk. Heldigvis kan man lese om mange gode erfaringer med fødsel og seteleie da, hvis det ikke blir ks. Ønsker deg lykke til :)
Jeg har ny time igjen på mandag for sist sjekk om hun har snudd seg, hvis ikke da er det KS til uken, muligens før helgen... Lykke til til deg også :)
 
Back
Topp