Seteleie - utvendig vending

høst15vår19

Forelsket i forumet
Junibarna 2019
Hei, skal til UL imorgen pga mulig seteleie.
Altså, hun har ligget i seteleie hele tiden, men er nå mere på tverrleie..
Lurer på da, snur de da imorgen, eller settes det opp time nærmere termin for det. Noen som vet?
Jeg tenkte ikke på å spørre jordmor idag. Er så nysgjerrig..

Hei, skal til UL imorgen pga mulig seteleie.
Altså, hun har ligget i seteleie hele tiden, men er nå mere på tverrleie..
Lurer på da, snur de da imorgen, eller settes det opp time nærmere termin for det. Noen som vet?
Jeg tenkte ikke på å spørre jordmor idag. Er så nysgjerrig..
Hvor langt er du på vei?
Venninna mi hadde ytre vending i uke 36, da hadde baby festet rompa si, så ble ks.

Jeg snudde i uke 37. De snur ganske sent fordi det er mindre mulighet for at ungen snur seg tilbake da. De sjekket først leie med ultralyd for å bekrefte at det faktisk var seteleie. Fikk deretter innkalling til vending i uke 37. Fikk infoskriv om hvordan det skulle foregå i forkant.

Hvor lenge har du igjen til termin?
Jeg trodde stort sett ikke de prøvde å gjennomføre ytre vending før uke 37. Ved vendingsforsøk er det en viss risiko for at det må gjennomføres hastekeisersnitt, så da vil de vel at barnet ikke skal være prematurt. Sikkert litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus :)

Ahaa. Ja, da er det nok bare en ul for å bekrefte/avkrefte leie imorgen. Er 35+5 idag.
Håper liksom hun snur seg av seg selv jeg. Har jo hørt at noen snur seg til sete igjen etter vending, og noen kan snu seg helt frem i siste sekund nesten. Så får vel bare vente med tålmod. :rolleyes:

Jeg snudde i uke 37. De snur ganske sent fordi det er mindre mulighet for at ungen snur seg tilbake da. De sjekket først leie med ultralyd for å bekrefte at det faktisk var seteleie. Fikk deretter innkalling til vending i uke 37. Fikk infoskriv om hvordan det skulle foregå i forkant.
Ok. Å da ble i barnet liggende rett resten av tiden? :happy:

Ahaa. Ja, da er det nok bare en ul for å bekrefte/avkrefte leie imorgen. Er 35+5 idag.
Håper liksom hun snur seg av seg selv jeg. Har jo hørt at noen snur seg til sete igjen etter vending, og noen kan snu seg helt frem i siste sekund nesten. Så får vel bare vente med tålmod. :rolleyes:

Jeg er 35+3 og min har sittet i sete/tverrleie helt frem til forrige uke, da snudde han seg plutselig av seg selv og ligger fortsatt riktig vei :) Venninnen min hadde også samme "problem", den snudde barnet seg av seg selv i uke 37 og ble liggende rett vei. Hun hadde fått beskjed om at utvendig vending helt skulle skje innen utgangen av uke 37, men kan hende dette er forskjellig fra sted til sted.

Jeg har også hørt at de ofte snur seg tilbake igjen når de har hatt sete/tverrleie, men ser foreløpig bra ut :) Lykke til!

Ble d keisersnitt den dagen, fordi rompa hadde festa seg?
Nei, det ble prøvd setefødsel. De sjekket bekkenet hennes om det var stort nok til setefødsel. Ble satr igang to dager før termin, men baby ville ikke rikke på seg, så da ble det ks.

Ok. Å da ble i barnet liggende rett resten av tiden? :happy:
Jepp! Takk og lov:p og selve vendingen tok bare et par minutter. Men mi hadde ikke festa rumpa i bekkenet da. Har hele seansen på video. Veldig gøy å se på i ettertid. Fikk venflon og et medikament for å forhindre at fødsel skulle settes i gang. Ble fulgt av to leger og en jordmor. de fulgte hele tiden med med ultralyd for å se at baby hadde det bra. Ikke supervondt som noen syns, heller ubehagelig. Masse lykke til i morgen:)

Back
Topp