Seteleie/setefødsel

AM!90

Andre møte med forumet
Hei alle med oktobertermin

På siste kontroll, nå 37+4, skulle jeg inn for et vendingsforsøk. Men babyen har festet seg med sete med rettebein, da fikk jeg valget mellom vaginal fødsel er KS.

Jeg har valgt vaginal fødsel, da babyen ikke er så stor.

Andre i samme situasjon?
 
Hei alle med oktobertermin

På siste kontroll, nå 37+4, skulle jeg inn for et vendingsforsøk. Men babyen har festet seg med sete med rettebein, da fikk jeg valget mellom vaginal fødsel er KS.

Jeg har valgt vaginal fødsel, da babyen ikke er så stor.

Andre i samme situasjon?
Vi er noen her som har seteleie ja, og tror de fleste av oss skal ha KS. Skal være en del skrevet om det i andre tråder på forumet her ;)
 
Jeg leita litt, fant ikke noe, men så er jeg ikke så kjent med forumet og finne fram. Skal se hva jeg finner i andre tråder
 
Jeg hadde seteleie og forsøk på vaginal fødsel i 2021, bare å spørre om du har noen spørsmål :happy:
 
Jeg har også seteleie og har valgt pks. Sitter i skrivende stund på sykehuset nå, akkurat tatt blodprøver og nå blir det mye venting idag før ks i morgen tidlig!
 
Ble det setefødsel eller endte det opp med ks? Babyen min har rette bein. Hadde din baby det?
Han hadde rette bein rett opp langs hodet. Jeg forsøkte setefødsel, men endte med KS etter over 20 timer aktiv fødsel og 2 timer med full åpning. Skal sies at jeg ble satt i gang og livmoren min ikke hadde mer rier og gi på slutten, den reagerte ikke på drypp. Han var langt nok ned til at han ville kunne bli dratt ut med sugekopp om det var hodeleie, men siden de ved seteleie ikke kan bidra med stort, var eneste mulighet å kaste inn håndkleet :Heartblue
 
Han hadde rette bein rett opp langs hodet. Jeg forsøkte setefødsel, men endte med KS etter over 20 timer aktiv fødsel og 2 timer med full åpning. Skal sies at jeg ble satt i gang og livmoren min ikke hadde mer rier og gi på slutten, den reagerte ikke på drypp. Han var langt nok ned til at han ville kunne bli dratt ut med sugekopp om det var hodeleie, men siden de ved seteleie ikke kan bidra med stort, var eneste mulighet å kaste inn håndkleet :Heartblue
Det er lenge med fødsel, men godt at det gikk bra til slutt. Jeg ser for meg at jeg også ender opp med KS,for jeg snakket med en pensjonert jordmor, hun spurte om høyden min og jeg er lav. Hun sa det er ikke så mye plass i bekkenet,så jeg må være forberedt på at det blir KS.

Hvor lang tid tok det til beina hans gikk tilbake til normalen?
 
Det er lenge med fødsel, men godt at det gikk bra til slutt. Jeg ser for meg at jeg også ender opp med KS,for jeg snakket med en pensjonert jordmor, hun spurte om høyden min og jeg er lav. Hun sa det er ikke så mye plass i bekkenet,så jeg må være forberedt på at det blir KS.

Hvor lang tid tok det til beina hans gikk tilbake til normalen?
Hadde god effekt av epidural heldigvis!

Husker ikke helt mtp på bena, men et par uker kanskje?

Masse lykke tik :Heartblue
 
Back
Topp