ORIGINAL: *MaCa*
Barn over 4 kg tas med KS som regel, kommer ann på hvor stort bekkenet ditt er...
De sier jo som regel barn som veier ca 2,5 til 4 kg kan bli født i sete...Gutten min var 2294 gr...Denne fødselen var ikke normal...Fosterlyden forsvant og han holdt på å dø...Han fikk ikke næring eller noe så han ble sett på som prematur og lagt inn på intensiven...
Har du ikke fått vite noe fra sykehuset?? Ville ha snakket med lege eller jordmor...Og så få tatt røngen av bekkenet ditt...
Går nok bra skal du se, men kan skjønne hva du tenker og føler...Er jo skremmende når barnet kommer "feil" vei...Men de er godt rutinerte på det...Og du får epidural uansett...
Håper du finner ut av det da.....
Er en god stund siden jeg var på sykehuset sist... men skal dit om halvannen uke cirka igjen... og oftere mot slutten.
Var der i uke 28 sist mener jeg... og da sa legen på fødepol at jenta lå i seteleie og nok ikke kom til å snu seg... men jeg kunne prøve å ligge sånn og sånn med støtte sånn og sånn for å se om ho klarte å turne seg rundt... det har nå gått 5 uker og ho har absolutt ikke snudd seg.
Etter at hun så at jenta lå i seteleie ble det ikke noe snakk om ks. Snakket kun om fødsel og hvordan de vil prøve å fremprovosere fødsel siste uka før termin ihvertfall for å ikke dra ut tiden... pga mitt forrige svangerskap og at jeg skal slippe å gå noe mer enn nødvendig. Så virker som at jeg må ta opp det med ks selv.
Er 3D mann som har målt vekt nøyaktig og estimert fødselsvekt.... de på sykehuset har ikke tatt seg noe tid til det. Der blir bare ting sjekket om det er "normalt".....
Det jeg ikke vil oppleve under forløsning er at jeg blir lagt i narkose og ikke får vært sammen med babyen min. For det føler jeg at jeg har et ekstra stort behov for denne gangen. og da er hastesnitt ikke aktuellt. Setefødsel kan ende i hastesnitt om det oppstår problemer, og sjangsen er vel absolutt til stede. Da er det bedre med planlagt snitt... hvor man kan kreve litt mer etter ungen er ute fordi jeg faktisk ikke har vært neddopet.
Jeg grubler og grubler... Jeg vil veldig gjerne føde selv. Ikke at jeg tror en real fødsel er bare bare... men etterpå er jo alt mye enklere om ungen har kommet ut den rette veien. så ks er ingen lett utvei for å slippe å føde selv... Jeg har totalt angst for sår, sting, stifter og teip... så det er egentlig noe av det værste jeg kan tenke meg [8D]
... men jeg vil få oppleve å se bebbisen når ho er helt fersk. Og jeg er egentlig sykt redd for narkose..... [8|]