Seteleie i uke 34 :(

June anette

Betatt av forumet
Var på UL i dag. Er 34+3. Babyen lå å seteleie.Betyr det at jeg er garrantert å få en setefødsel? Kan den snu seg så sent i svangerskapet? Er den ikke for stor til det nå? Skal tilbake i uke 37 for å se om den kan ha snudd seg. Så sjangsen er jo kanskje dær :) Ble bare litt engstelig. Har hørt om de som har hatt en grusom seteleiefødsel, dær de har revnet i alle kanter. Fastsittende baby.  huff huff..

Jeg vil bare si at min seteleiefødsel var en drømmefødsel:) Selv om det skulle bli seteleie så er det ikke noe som tilsier at det skal være verre enn en "vanlig" fødsel, for hodet vil uansett være størst! Lykke til:)

Jeg hadde også barn i seteleie. Skulle inn på snuing men de fikk ikke tid, så jeg måtte komme tilbake neste dag. Da hadde ho snudd seg selv. Dette var uke 38.4 Så det er ennå god tid

Min ligger også i seteleie. Ifl. JM så er sjansen stor for at han snur seg før uke 37 (time på sykehuset), men ifl. flere artikler på nett skrevet av leger o.l. kan sjansen være så liten som 15%. Jeg velger å innstille meg på å be om KS, så får jeg heller bli positivt overrasket.

Søsteren min fødte et barn i seteleie,men der oppdaget de ikke seteleie før midt under fødselen, når vannet gikk. Hun hadde en fin fødsel! 

Jeg endte med å føde i seteleie, fikk høre x antall ganger at slapp av, ungen snur seg. Snakket med damer som sa at ungen til og med hadde snudd seg på fødestua.

Jeg var i grunn aldri bekymra eller redd, lille lå på tvers fram til uke 28, da satte hun seg og blei sittende der helt til hun kom ut.

Jeg ville absolutt ikke ha keisersnitt om det ikke var noen grunn for det og legene som fulgte meg opp på sykehuset var gode på setefødsler og svarte ærlig på alle spørsmål jeg kom med. Tok røntgen av bekkenet i uke 37, jeg var veeeeeldig godkjent for setefødsel og ungen var i tillegg ikke mer enn 3kg maks, så da var det bare å vente.

Hadde en super fødsel, tett oppfølging og følte meg trygg og godt passet på underveis.

Dessverre gikk ting alt for fort på slutten, så jeg revnet en del. Blei lappa pent sammen igjen, fikk oppfølging fra fysio og null plager eller vondter nå eller i tia etterpå.

Fikk samtale med hun som tok i mot lille terta, hun er setefødselfreak og hadde det som hovedområde. Fra hun begynte på sykehuset til jeg kom hadde det vært 450 setefødsler( på ca 6 år), jeg var første som revna så fikk litt "pepper" for at jeg ødela statistikken hennes :). Hun hadde dessverre ikke noen god forklaring for at det blei sånn, men mest sannsynlig fordi hun sklei for fort ut. Dette ville nok skjedd enten hun kom den ene eller andre veien.

Min førstefødte lå i seteleie fra uke 26 og snudde seg aldri. Hadde en kjempefin setefødsel

Så godt å høre at det ikke er grunn til bekymmring :) Og så fint å se at dere har hatt en fin setefødsel! :)  Fikk høre i går at man kan få hjelp til å snu babyen. Håper det er aktuelt for meg hvis den ikke snur seg selv :)

eldsteman her satt i seteleie helt mot slutten, men snudde seg selv så det går nok fint:) Kjente det godt når hun snudde seg da:)

Min datter lå i seteleie i uke 33. Jeg fødte i uke 35+0. Da hadde hun snudd seg nettopp :) Så snuing kan skje ganske plutselig og ganske sent utover i svangerskapet..

June anette skrev:
Så godt å høre at det ikke er grunn til bekymmring :) Og så fint å se at dere har hatt en fin setefødsel! :)  Fikk høre i går at man kan få hjelp til å snu babyen. Håper det er aktuelt for meg hvis den ikke snur seg selv :)

Ofte er det en grunn til at babyen ligger som den ligger, snakk med dem som skal gjøre det evnt.

Men fortsatt stor sjanse for at babyen vil snu seg av seg selv, lykke til:)

Back
Topp