Seteleie/hodeleie

Guttemamma

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Hvor kjenner dere spark?

Legen var usikker på leie på siste kontrollen, babyen har til nå ligget i hodeleie. Kjenner det presser under den venstre ribbeinsbuen, av enten et hode eller rumpe. Kjenner sparking både langt nede mot bekkenet og ut mot høyresiden, samtidig som det tidvis er styggvondt i musa av at noe borrer seg ned i bekkenet mitt. Blir ikke helt klok på hva som er opp og ned på denne karen :)

Her kjenner jeg spark på siden og opp mot høyre side... Jm kjente og garanterte at dette var beina... Hun var ganske sikker på at hun ligger ned med hode selv om det er vanskelig å kjenne forskjell på hode og rumpa.. Kjenner hikking i navleområde! For 2 uker siden på ul lå hun m hode nedover og satser på hun gjør d ennå :)

Vesla her ligger med hodet godt festa ned i bekkenet. Sykt vondt der nede i blandt.. og må tisse heeele tiden. Og kjenner hikkingen langt ned.
Favoritt liggestillingen hennes er med beina opp i ribbeina på venstre side.
Har helt gnagsår... på innsiden. :P
Rompa og ryggen ligger som regel på høyresiden. Begynner å bli dålig plass nå. Så når hun prøver å snu seg, ser jeg det tydelig utenpå magen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

I går og i dag har sparkene vært på høyre side og opp mot ribbeina. Tror forsatt hun snur seg fra sideleie og hodeleie her. Full action i magen her enda 34+4:)

Kjenner spark på høyre siden av magen og han sitter i seteleie. Kan ofte se hodet på toppen av magen også..

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjenner spark langt nede. Hikkingen kjenner jeg også langt nede :-o Kjenner av og til armbevegelser eller spark over navleområdet.. Verker ofte under venstre ribbein. Tror han ligger i seteleie enda, men søren ikke sikker siden hikkingen kjennes veldig langt nede. Men mest sannsynlig seteleie :-)

Var hos jordmor i dag, hun hadde vansker med å kjenne hvordan han lå. Så en stund på benken begynte han å bevege seg, da kjente hu med engang at hodet lå langt nedi bekkenet og ryggen kom opp og beina på siden opp mot ribbeina hehe. Da hadde jeg rett at han begynte å skli ned med hodet, for plutselig ble det mer trykk og følte ut som nåler i underlivet forrige uke tihi :)

Kjenner jordmora at ungen har festet seg eller er det noe man kjenner selv?

Hun trykket hvertfall på nederst i magen og sa han hadde hodet langt nede. Men jeg selv har ikke kjent sånn som nå før, mer press,stikking, og øm i underlivet.

Kjenner jordmora at ungen har festet seg eller er det noe man kjenner selv?

Man legger en hånd på hver side sv hodet og rigger frem og tilbake for å kjenne om hodet er festet. Jeg vet ikke hvordan det kjennes ut, men jordmor gjør i alle fall :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ååh takk. Har ikke skjønt hvordan de kunne kjenne det

Back
Topp