Setefødsel

T.C

Flørter med forumet
Noen fler enn meg som har en baby som ligger i seteleie..? Kjenner jeg sliter veldig med tanken på at det blir setefødsel og at det da regnes som en risikofødsel da det kan oppstå komplikasjoner som igjen kan føre til akutt keisersnitt..

Har termin om en uke, så tviler sterkt på at babyen snur seg til det.
 
Sniker
Hadde kjempegod erfaring med setefødsel. Fikk ikke vite at det var seteleie før vannet skulle tas nærmere 5 cm, så en overraskelse. Fikk mulighet til å velge mellom keisersnitt eller prøve vaginalt og fikk for det siste. Følte meg trygg og ivarettt hele veien, de hadde elektrode på baby og fulgte med på at hun hadde det bra. Tok imot pudentalbedøvelse, lokalbedøvelse i underlivet rett før forløsning. Ingen komplikasjoner og sprek baby.

Du kan også søke opp spinning babies som skal være teknikk for å få baby til å snu seg. Aner ikke hvor bra det funker, men ufarlig og verdt et forsøk kanskje :)
Lykke til
 
Sniker. Her fikk jeg beskjed om seteleie, igangsatt uten noen som helst framgang. Gikk da for keisersnitt og da de åpna meg så de at ungen hadde snudd seg riktig vei. Skal jo ikke skje at de oppdager sånt etter de har startet å skjære men bare viser at alt kan skje.
 
Jeg fødte i seteleie i 2016. Gutten ble estimert til 3600g og jeg tok ct av bekken som viste at det var stort nok. Lege sa at jeg aldri hadde fått valget om jeg ikke lå under kriteriene. Også denne gangen ligger baby i seteleie og blir estimert til 2% under normal vekst. Må overnatte på sykehus hotell fra tirsdagen av da det er en uke til termin pga lang reisevei(over 3t). De sentraliserer slike fødsler til ett sykehus her nå. Grur meg litt denne gang da jeg kan risikerer å føde uten partner pga lang reisevei.
Noen fler enn meg som har en baby som ligger i seteleie..? Kjenner jeg sliter veldig med tanken på at det blir setefødsel og at det da regnes som en risikofødsel da det kan oppstå komplikasjoner som igjen kan føre til akutt keisersnitt..

Har termin om en uke, så tviler sterkt på at babyen snur seg til det.
 
Back
Topp