Setefødsel

lykkeliten1990

Betatt av forumet
Noen som har hatt eller nå forbereder seg på setefødsel?
Var inne til kontroll i dag 36+2 å veslegutten i magen har nå holdt seg i seteleie de siste 16 ukene, jeg var også på grenseland til å ha minimalt med fostervann så en eventuell snuing så tvilsomt ut. Men som jordmor sa, så kan han snu seg helt i siste liten for alt vi vet!
Blir igangsatt uke 38+2 pga insulinkrevende diabetes, så han blir jo da forhåpentligvis ikke altfor stor til han skal ut.
Vekstestimering i dag var så godt som umulig pga måten han sitter i livmoren.

Kjenner nå at jeg er veldig spent på de kommende ukene [emoji57]

Jeg vil gjerne høre fra dere som har opplevd lignende før [emoji4]

Skal til kontroll neste uke. Da blir det evt. sykehus for måling av bekken og evt snuing. Men tenker mye på det.. Og vil gjerne ha en bekreftelse på at jeg kan føde sete. Hadde en litt kritisk første fødsel hvor han satt fast, selv om han kom rett vei.. MEN ønsker ikke KS, så håper alt ordner seg.... så føler med deg, aner ikke hvordan man forbereder seg, siden man ikke aner hvordan babyen ligger før hun/han faktisk skal ut!

Jeg har hatt babyen i tverrleie, og var derfor henvist til snuing. Da hadde babyen ligget tverr helt siden jordmor begynte å sjekke leie. Men kvelden før vending så snudde den seg selv, i uke 38+0 :D Så nå er det bare å krysse fingrene for at den holder seg i hodeleie :p
Krysser fingrene for at din også snur seg plutselig :)

Uke 34+3 her og lille ligger også i seteleie. Tror han har gjort det en god stund også. Jeg er førstegangsfødende og ønsker meg en så naturlig fødsel som mulig, så det er litt nedtur om dette endrer helt på den opprinnelige planen. Det er vel derfor det sies at man aldri bør planlegge noe i forhold til fødsel:whacky059 kjenner jeg stresser litt med tanken på at det mulig blir setefødsel med masse overvåkning og ekstra team på fødestuen eller keisersnitt.. Håper våre små snur seg av seg selv!

Back
Topp