Setefødsel

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Hver gang jeg er på kontroll sitter mini på rumpa :rolleyes: Men jeg er bare 25 uker, så hun kan vel fortsatt snu seg?
Men hvordan er egentlig en setefødsel? Noen som har noe erfaringer rundt det? :)

Kan snu seg en stund enda ja ;)

Da jeg fikk tvillingene var førstemann født i seteleie. Gikk helt fint.
Ble klippet for å unngå å revne. Utfordringen var at det tok ganske lang tid før han kom langt nok ned i bekkenet. Måtte holde igjen pressrier i noen timer :o men det var fordi at det var en til inni der. Når det er en tror jeg du kan hjelpe til med å få den lille lengre ned i bekkenet ved å presse.

Kan snu seg helt fram til fødsel :)

Jeg har samme "problemet" guttungen har ligget i sete på alle UL så langt, men jeg får ikke lov til å føde normalt hvis han fortsetter så jeg er ganske desperat etter at han skal snu seg. Det er vel uke 37 eller at de fester seg som er "fristen" for om de gjør noe.

Her ligger også lillebror på tvers. Jordmor sa det er fortsatt masse plass, så de danser litt rundt.
Er 28+5!

Frøkna lå med hodet ned fra uke 28.

Kan snu seg helt frem til fødselen. Er en del som fester hode når fødselen begynner også :) Er selv veldig spent her!! Skal snart på 3D ul så spennende å se da, da er jeg i uke 30.

Jeg har samme "problemet" guttungen har ligget i sete på alle UL så langt, men jeg får ikke lov til å føde normalt hvis han fortsetter så jeg er ganske desperat etter at han skal snu seg. Det er vel uke 37 eller at de fester seg som er "fristen" for om de gjør noe.
Krysser fingrene for at han snur seg føre det :-) Blir spennende å se her også om hun snur seg, vet du om jordmor kjenner det eller ser man det bare på ul? Skal på 3D ul, så håper hun snur seg til det ;-)

Det er visst veldig få som er i seteleie når fødselen starter:) leste en artikkel her inne(?) om det:) men de kan snu seg lenge ennå:) spent på leiet på mandag, da skal jeg på ul først og så til jm.

Forrige gang lå min med rompa ned frem til uke 36, da snudde hun seg, og jeg fødte vanlig i uke 38 :)

Kan snu seg en stund enda ja ;)

Da jeg fikk tvillingene var førstemann født i seteleie. Gikk helt fint.
Ble klippet for å unngå å revne. Utfordringen var at det tok ganske lang tid før han kom langt nok ned i bekkenet. Måtte holde igjen pressrier i noen timer :o men det var fordi at det var en til inni der. Når det er en tror jeg du kan hjelpe til med å få den lille lengre ned i bekkenet ved å presse.
Ganske likt som med meg. Jeg fikk dog bare ett barn, men måtte vente med å presse til hun var heeelt framme. Rumpa er så myk at den får ikke banet seg sånn vei som hodet får. Jeg hadde en ganske stor unge 4585g!! Så det tok år og dag. Bare et lite obs! er at det blir mange på rommet. Hun satt litt fast, så det ble litt greier. Men gleder meg bare til å føde igjen. Uansett om det blir vanlig fødsel eller i seteleie

Ganske likt som med meg. Jeg fikk dog bare ett barn, men måtte vente med å presse til hun var heeelt framme. Rumpa er så myk at den får ikke banet seg sånn vei som hodet får. Jeg hadde en ganske stor unge 4585g!! Så det tok år og dag. Bare et lite obs! er at det blir mange på rommet. Hun satt litt fast, så det ble litt greier. Men gleder meg bare til å føde igjen. Uansett om det blir vanlig fødsel eller i seteleie
Tror jeg hadde 14 stk inne hos meg :P

Så mange var det ikke hos meg da. Men var 7 eller 8 stk. Synes det holder jeg :p
Hadde dobbelt opp siden det var to ;) tenkte faktisk aldri over det der og da, men i etterkant synes jeg det var voldsomt mange som skulle glo meg opp i Hufsa :P

Hadde dobbelt opp siden det var to ;) tenkte faktisk aldri over det der og da, men i etterkant synes jeg det var voldsomt mange som skulle glo meg opp i Hufsa :P

Litt of topic, men æ trur der va 16 stk inne når æ fikk første. Ho va født prematur, så der florerte av både barnelæga, pleiera, anestesi, jordmødre å fuglan veit ka. Men d e jo betrygganes.

Har vært på ul 2 gang denna uka. 27+1 å 27+4. Å første gang lå ho me haue ned, å andre gang 3 døgn seinar lå ho i seteleie. Trur d e ennu ei stund tel dæm begynne å bekymre sæ før sånt. Mi snur sæ fleir gang i døgne. Men søstren har lagt sæ klar me haue ned ca fra uke 30.

Litt of topic, men æ trur der va 16 stk inne når æ fikk første. Ho va født prematur, så der florerte av både barnelæga, pleiera, anestesi, jordmødre å fuglan veit ka. Men d e jo betrygganes.

Har vært på ul 2 gang denna uka. 27+1 å 27+4. Å første gang lå ho me haue ned, å andre gang 3 døgn seinar lå ho i seteleie. Trur d e ennu ei stund tel dæm begynne å bekymre sæ før sånt. Mi snur sæ fleir gang i døgne. Men søstren har lagt sæ klar me haue ned ca fra uke 30.
Haha synes mine 14 var nok :P :)

Haha synes mine 14 var nok :P :)

Æ huske kun to av dæm, å d va ho jordmora me ansvare før å holde lystgassmaska mi som sa æ sku være bi sint, så bei ho å komme ut. (Lætt før honå sei, hennes jobb va å holde ei maska når æ ikkje brukte den:) ) men d funka, æ bei sint på ho å jenta kom ut. Æ slapp keisersnitt.

Å den andre æ huske va kirurgen. Han va en høg å mørk inder, så han stakk sæ ut i d ellers krittkvite romme:)

Back
Topp