Setefødsel

Trur faktisk man hadde dødd av ks uten bedøvelse.
Har selv tatt et katastrofesnitt og da gikk det 7min fra jeg lå på føden med rier til baby var ute på operasjonsstua. Jeg ble lagt i narkose. Fikk en maske over fjeset og sovnet på 10-20 sekunder.

Har selv tatt et katastrofesnitt og da gikk det 7min fra jeg lå på føden med rier til baby var ute på operasjonsstua. Jeg ble lagt i narkose. Fikk en maske over fjeset og sovnet på 10-20 sekunder.
Man vil jo gå i sjokk iallefall og svime av. Så vil tro hun fikk narkose.

Personlig så mener jeg vi bør være litt forsiktige med å gjengi fødselshisorier som vi ikke kjenner alle fakta til
Det kan være mange fakta som glipper bort når en historie blir fortalt videre....

Kanskjej mange som gruer seg til fødselen, og ting blir gjerne forsterket når man leser det på nettet.

Men det er bare min tanke altså,:)

Vet ikke hva Andrea fikk. Men det hun sa var at hun fikk ingen ting og der har helt klart preget henne så jeg har bedt henne rapportere det. Hun fikk ikke tilbud om samtale etterpå heller.

Men når jeg tenker meg sa hun i en bisetning at da hun våknet opp så hun må jo ha fått narkose.

Jeg er også bekymret for setefødsel. 1 mann lå i seteleie, ble vendt i uke 36. I motsetning til alle andre synes jeg det var supert, ikke vondt og over på 30 sek. Her jeg bor nå vender de ikke, og det gjør meg bekymret!!! Om lillebror ikke snur seg blir det vel enten setefødsel eller ks. Tror faktisk jeg foretrekker ks.... Så satser alt på at han fikser saken på egenhånd!!!

Jeg er også bekymret for setefødsel. 1 mann lå i seteleie, ble vendt i uke 36. I motsetning til alle andre synes jeg det var supert, ikke vondt og over på 30 sek. Her jeg bor nå vender de ikke, og det gjør meg bekymret!!! Om lillebror ikke snur seg blir det vel enten setefødsel eller ks. Tror faktisk jeg foretrekker ks.... Så satser alt på at han fikser saken på egenhånd!!!
Men anbefaler du å gjøre
Vendingsforsøk ??

Lykkelig gravid ❤️

Ja jeg vil helt klart anbefale vending. Var ikke vondt fort overstått, det "værste" var medisinen man får for å sørge for at man ikke får kynnere... Får hjertebank av det. Opplevde det som veldig trygt, og de sjekker med ul at navlestrengen ikke kommer rundt halsen. Lillebror har en heldigvis vest seg, så håper han holder seg der sånn at jeg slipper dilemmaet denne gangen

Var på ultralyd i dag, er 30+1. Da lå hun i seteleie, i motsetning til for en måned siden, da hun lå med hodet ned. Men legen sa bare at det er god tid til fødsel, så han var ikke bekymret for at hun ikke skal snu seg. Hun er nå en aktiv krabat, så tror nå hun har snudd seg igjen. Og blir nok til å gjøre det flere ganger. Men håper selvfølgelig hun velger å bli med hodet ned.
Men uansett, ville jeg bare si at legen min er ikke bekymret for at hun lå "feil" vei i dag.

Jeg fødte nettopp ei lita jente som lå i seteleie.. Å jeg lever enda! To dager før fødselen skulle de prøve å vende ho men siden ho var så liten så ville de ikke vende.. Jeg hadde selv ett ønske om en vaginal fødsel fremfor ks. Å slik ble det.. Jeg fikk veldig veldig god info om alt og skulle det oppstå komplikasjoner så hadde de ett beredskapteam klart. Fødselen gikk veldig greit, press riene kom en del tidligere enn ved hodeleie å riene var litt mer intense enn vanlig. Men alt dette hadde de informert meg om. Det er lege som tar imot barnet, og som regel er det vanlig at det er to leger tilstede tillegg til jordmor og barnelege. Jeg hadde to leger, to jordmødre, en barnepleier og en barnelege tilstede under min fødsel. I sjeldne tilfeller må barnet tas med tang, men det slapp jeg. Fødselen gikk å veldig fort. Fra vannet gikk til ho var ute gikk det 2(!!!!!) timer. Så jeg gikk fra 4 cm til full åpning på under en time. Så jeg rakk heller ikke å få noe epidural eller annet smertestillende.. Så jeg skal heller føde 3 barn til i seteleie før jeg tar ks! Det var rett og slett som legene kalte det for en DRØMMEFØDSEL! Det GÅR faktisk Ann å puste seg fint igjennom riene. Dette var mitt Andre barn å jeg å gruetmeg veldig til fødsel. Med tanke på at jeg syns jo første gang var vondt, så hvordan skulle en setefødsel bli?! Jeg angrer ikke ett sekund på avgjørelsen min. Så syns ikke du skal grue deg til dette... Får jeg ett barn til som ligger i sete vil jeg fortsatt føde normalt ;)

Å jeg revna heller ingenting, noe jeg gjorde med min første som lå i hodeleie. Så jeg kan ingenting annet enn å anbefale setefødsel ;) du kan jo evt prøve å går det ikke så har du dyktige leger foran deg som å terskelen er meget meget lav for å ta ks da ;)

Var på kontroll i uke 35, 2 dager för snuppisen ble födt, da lå hun fortsattmed rumpa ned, men hun kom ut med hodet först:)

Er setefødsel arvelig ifra faren også? Bf er født i sete, så prøver å si til magen du må gjerne ligne på din far men du trenger ikke å ta etter det...

Back
Topp