Setefødsel

lotti__s

Forelsket i forumet
hvis barnet ligger i sete fødsel, kan man få velge da og ta keisersnitt.
 
Jeg fikk velge pga seteleie. Ville egentlig føde som normalt, og fikk sjekket at bekkenet mitt var stort nok + at vi skulle prøve utvendig vending av baby i magen før fødsel. Men pga at baby ikke hadde vokst den siste mnd ble det istedet foretatt et keisersnitt på 1 dags varsel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Her på sykehuset vet jeg at du får det om barnet er estimert til 4 kg+...
 
Du kan velge selv så lenge forutsetningene ligger der fikk jeg beskjed om. De kommer til å ta mål av bekkenet ditt, slik at de kan se om det er mulig å føde.. Så lenge det er fysisk mulig å føde kan du velge å føde.. Men om du vil ha keisersnitt er det ingen som kan tvinge deg til å føde..
 
Hei :)

Jeg kjenner ikke nøyaktig til at prosedyrene på alle fødesteder i Norge, men der jeg jobber får kvinnen grundig informasjon om begge alternativer og deretter velger hun selv hva hun ønsker . Planlagt keisersnitt eller vanlig fødsel.
Tror nok det er den vanligste praksisen de fleste steder. Er det veldig viktig for deg å vite, kan du rett og slett ringe til Fødeavdelingen der du bor og spørre dem :)

Masse lykke til!

Jordmor Ragna.
 
Hei jordmor.

Jeg har vært på samtale med jordmor å har fått bekreftet at hun nekter meg keisersnitt når barnet ligger med rumpen ned. Jeg trodde at når barnet lå feil vei å jeg i tilegg har Epilepsi. Kunne selv velge melloom keisersnitt og vaginal fødsel. Her truer hun med vanlig fødsel, men jeg selv onsker keisersnitt. Det er nesten så jeg ikke vil møte opp på føden da hun nekter keisersnitt. Hva skal jeg gjøre?? Håper på svar
 
Hei du!
Jeg skjønner veldig godt din frustrasjon - og jeg synes det er rart at du ikke har noe du skulle ha sagt.
Var denne samtalen på fødepoliklinkken? Eller var det din jordmor som sier nei?

Er det mulig å be om en second opinion? Få en avtale med en av gynekologene på poliklinikken?

Jeg er klar over at det nok kan være ulike rutiner fra sykehus til sykehus, men uansett bør du få en mulighet til å si noe om dine tanker og ønsker her.

Mvh jordmor Grethe :)
 
Jeg fikk velge. Var førstegangs fødende. Hadde et mislykket vendigsforsjøk. Vi målte ikke bekken og baby, for vaginal fødsel var uansett uaktuelt for min del. Følte meg ikke presset til vaginal fødsel. Dette var st.olavs.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei jordmor.

Jeg har vært på samtale med jordmor å har fått bekreftet at hun nekter meg keisersnitt når barnet ligger med rumpen ned. Jeg trodde at når barnet lå feil vei å jeg i tilegg har Epilepsi. Kunne selv velge melloom keisersnitt og vaginal fødsel. Her truer hun med vanlig fødsel, men jeg selv onsker keisersnitt. Det er nesten så jeg ikke vil møte opp på føden da hun nekter keisersnitt. Hva skal jeg gjøre?? Håper på svar
Så sykt. Husk det er fritt sykehusvalg. Du kan få ks på annet sykehus..
 
Denne samtalen var på føde/poliklinikken Drammen mandag den 8.september. Jordmoren oppnevnte at keisersnitt var mer risikabelt enn vaginal fødsel når barnet ligger i seteleie å argumenterte mot meg at jeg var for ung (28år) til å kunne få keisersnitt. Jeg å fastlegen min har nå bestilt samtale med gynekolog og lege som er i morgen. Å jeg kommer til å bruke at det er risikofylt for meg som er epileptiker å gå gjennom en setefødsel da jeg tidligere er hjerneopperert to ganger å i tilegg har hatt en del anfall i dette svangerskapet. Dette er mitt tredje barn.Takk for svar :)
 
Back
Topp