Da er jeg ferdig med en hel dag på sykehuset. Ting kan virkelig ta lengre tid enn man planlegger for. Var først en ultralyd som bekreftet at det fortsatt er seteleie. På grunn av måten hun ligger på samt morkake foran så vil de ikke gjør forsøk på ytre vending.
De slet litt med å måle henne, så det ble gjort med forskjellige apparater og forskjellige folk

Til slutt kom de frem til at hun sannsynligvis er på gjennomsnittet, +1%. Men det er 15% feilmargin, og særlig på barn i sete er det vanskelig å estimere.
Var også på ctg måling som skulle ta en halv time, men varte halvannen grunnet ei lita frøken som ikke ville oppføre seg

(Tror hun her blir et skikkelig stabeist

). Målingene viser at hun har det fint, men jeg har jevne og kraftige kynnere (dette visste jeg jo fra før). Derfor trodde jordmor at hun gjerne kunne dukke opp før termin. Og det kjenner jeg er helt greit.
Det blir tilbake på sykehuset to ganger neste uke, en gang for å ta ct av bekkenet og en for å gjøre ny vektestimering. Det blir også en prat med anestesilege for å se om vi kan finne ut mer om epidural vil fungere eller ikke på meg siden lokalbedøvelse ikke virker på denne kroppen.
Slik det er akkurat nå så har jeg et ønske om setefødsel, også får vi se om forholdene ligger til rette for det også