Setefødsel noen med erfaring?

Jannike(djannike)

Blir kjent med forumet
I går var eg til legen min og fikk dårligt nytt. Barnet har lakt seg i sete(rumpa ned). Han ringte KK og beskjeden var at eg skulle komma inn for sjekk Torsdag kl 11. Grett da. Telfon igjenn fra dei: endring i måro Onsdag kl 09.30.

Eg og min mann stilte som avtalt. Barnet ligger med rumpen ned i bekkenet og det blir ikke aktuelt og forsøke og snu det. Eg har jo født 6 barn og den ene var 3700 og 50 lang. Bekkenet er stort nokk til og føde i setefødsel fikk eg beskjed på.

Noen andre som har barnet liggende i sete eller har født barn i sete?

Eg kvir meg men samtidig vil eg ikkje ha ks.

Eg er 37 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Har 3 uker igjenn til termin.

Har nok ikke noen erfaring med det nei.. Forstår at du kvir deg litt, men både du og de har jo mye erfaring fra dine tidligere fødsler, og de baserer seg nok på beste løsning, både for deg og barnet ditt. Du får bare forsøke å tenke minst mulig på det og heller nyte den rolige(?) perioden frem mot fødsel:-))

Bestevenninna mi fødte i sete og det gikk fortere enn den vanlige fødselen hun har hatt.. Hun sier eneste forskjellen var at det var flere i rommet under setefødselen.. Går nok kjempefint:-)

Takk for gode ord.
Det skulle være eit Tim på rommet som skulle hjelpe meg gjennom fødselen, men eg kvier meg for det. Prøver å ikkje tenka så mykje på dette,men det er ikkje lett.

Back
Topp