Setefødsel eller KS? Hva hadde du valgt?

Håper du får din fødsel akkurat som ønsket <3 bestevenninna mi har en av hver..(hodeleie og setefødsel) og syns ikke det var merkbar forskjell. Trodde lenge at det var bestemt at de som fikk i seteleie måtte ha KS, syns det er fint at mann får ett valg :) det er vell kanskje flere en meg som er/var litt dårlig opplyst ;)

Trodde også det ble automatisk keisersnitt om man visste på forhånd det var seteleie, men visstnok så er fødsel første prioritering hos nesten alle legene. Hørte på en podcast at på Haukeland? så var ikke keisersnitt ett alternativ en gang, mens på de minste sykehusene så ville dem helst ha KS fordi dem har hatt for få setefødsler.

Blir en spennende tid for alle fremover, snart september og mange fine nye bebbiser over alt:love7
 
Jeg er i samme situasjon som deg.
Var på føden en tur på mandag, da jeg hadde veldig sterke kynnere og en litt stresset baby.. da bekreftet de at hun fortsatt ligger i seteleie (36+2).
Var i dag å tok CTscann av bekkenet, og skal tilbake igjen på sykehuset til mandag for å få resultatene og lage en fødselsplan.
Både fødselslege og jordmor anbefaler for både mor og baby å føde vaginalt, om bekkenet er stort nok.

Jeg var egentlig veldig bestemt på keisersnitt, men jeg er veldig i tenkeboksen nå.
Vil jo gjøre det som er best for babyen.

Masse lykke til på mandag! Ser du har termin en uke før meg, jeg har 20 sept. Så hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går med deg og hva du ender opp med.

Er litt skummelt med tanken på setefødsel, men jeg har blitt overbevist at det absolutt er det beste om forholdene tilsier det. Men jeg håper du klarer å bestemme deg for en ting uten og angre etterpå, for er jo hverken noe rett eller galt i disse situasjonene!
 
Jeg er veldig gira på fødsel! Så håper hun enten blir liggende i fint seteleie eller snur seg til hodeleie. Kommer til å grine om det blir keisersnitt xsmile9

Forstår deg godt. Men ting kan endre seg så fort. Håper babyen overrasker dere alle og innretter seg i hodestilling godt i forveien <3
 
Lille snuppa mi ligger fortsatt med rumpa godt planta ned, så blir en ekstra spennende tid for oss fremover.

Men om du hadde vært i samme situasjon, hadde du da valgt setefødsel eller KS og hvorfor? :happy:
Kommer an på anbefalingene fra sykehuset. I Bergen ville jeg valg setefødsel, de er kjempegode på det.

På Rikshospitalet hadde jeg valgt setefødsel sist, men pga stort anslått hodemål så fikk jeg ikke lov. Det ble derfor pks. Og det var også veldig greit. :)
 
Masse lykke til på mandag! Ser du har termin en uke før meg, jeg har 20 sept. Så hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går med deg og hva du ender opp med.

Er litt skummelt med tanken på setefødsel, men jeg har blitt overbevist at det absolutt er det beste om forholdene tilsier det. Men jeg håper du klarer å bestemme deg for en ting uten og angre etterpå, for er jo hverken noe rett eller galt i disse situasjonene!


Da har jeg fått resultatet, og det blir keisersnitt på meg.
Bekkenet er for smalt, så da ville hodet sittet fast.
Da får jeg heller lille jenta mi ut 30. August ❤️
 
Er du letta eller skuffa?
Når har du egentlig termin? :)

Litt begge deler for å være ærlig.
Skuffet over å ikke få oppleve fødsel, men samtidig lettet over at jeg får så god oppfølging som jeg gjør. Da vet jeg at både babyen og jeg er i trygge hender.
❤️ Baby blir det uansett ❤️
Termin var egentlig 10. September
 
Back
Topp