Hei! Holder egentlig til i juli, men får vist august baby

Snuppa mi hadde snudd seg i tverrleie så sent som i uke 40! Fant ut dagen etter termin at hun lå på tvers. Du kan si jeg ble litt stresset, for jeg hadde virkelig ikke ofret keisersnitt eller setefødsel en tanke siden hun har ligget med hodet ned siden uke 32. Likevel hadde hun faktisk fått til å snu på seg.
Legen var veldig skeptisk til å prøve å snu på henne siden det er mindre fostervann nå så sent og siden hun ikke er noen liten baby (målt til ca 4 kg) Men han gjorde et lite forsøk og snuppa skled utrolig nok rett på plass ned i bekkenet.
Var inne på kontroll igjen i dag, 3 dager over termin, og nå virker det som at hun har tenkt å ligge med hodet ned

Dersom legen ikke hadde prøvd å snu henne hadde det blitt et keisersnitt.
Vendingen var forresten ikke vond, bare litt ubehagelig med alt trykket på magen.
Det er vel noe som heter at frem til uke 36/37 så stresser de ikke så mye med leie til babyen, men at etter det så prøver de å snu. Du har nok god tid på å endten få henne snudd, eller på at hun gjør det selv, men jeg forstår godt at du er stresset. Ting blir jo ikke helt som vi hadde tenkt når babyene ligger på tvers
Lykke til!