Sete / tverrleie .. :/

nitsirk4

Venter nr 3
Hei :) sniker litt fra september.. Har termin 1 september og siste Mnd har lille gully lagt med rompa ned og på tvers.. Skulle til jordmor i dag men hun hadde rotet med timen... Noen som har erfaring med dette?? Er litt nervøs siden hun har lagt slik hvertfall siste Mnd eller to...

Hei. Skjønner at du får litt ekstra å tenke på.. Sist svangerskap hadde lillemor snudd seg i tverrleie 1 mnd før termin. Fikk time for vending på sykehuset, men da hadde hun snudd seg på egenhånd! Hvis jeg var deg ville jeg ringt på føden for å høre hva de tenker, siden jordmor klussa med timen din! Vondt å gå rundt og ikke vite.. Håper på det beste for deg og babyen :)

Sent from my iPad using BV Forum

Er litt stresset... ;) Hehe... Selvom det sikkert går bra :) har litt angst for keisersnitt :/ føler jeg er litt hysterisk om jeg ringer føden ;) kanskje jeg skal vente til neste uke ;)

Hei! Holder egentlig til i juli, men får vist august baby;) Snuppa mi hadde snudd seg i tverrleie så sent som i uke 40! Fant ut dagen etter termin at hun lå på tvers. Du kan si jeg ble litt stresset, for jeg hadde virkelig ikke ofret keisersnitt eller setefødsel en tanke siden hun har ligget med hodet ned siden uke 32. Likevel hadde hun faktisk fått til å snu på seg.

Legen var veldig skeptisk til å prøve å snu på henne siden det er mindre fostervann nå så sent og siden hun ikke er noen liten baby (målt til ca 4 kg) Men han gjorde et lite forsøk og snuppa skled utrolig nok rett på plass ned i bekkenet.
Var inne på kontroll igjen i dag, 3 dager over termin, og nå virker det som at hun har tenkt å ligge med hodet ned:)
Dersom legen ikke hadde prøvd å snu henne hadde det blitt et keisersnitt.
Vendingen var forresten ikke vond, bare litt ubehagelig med alt trykket på magen.

Det er vel noe som heter at frem til uke 36/37 så stresser de ikke så mye med leie til babyen, men at etter det så prøver de å snu. Du har nok god tid på å endten få henne snudd, eller på at hun gjør det selv, men jeg forstår godt at du er stresset. Ting blir jo ikke helt som vi hadde tenkt når babyene ligger på tvers:)

Lykke til!

Forstår at du blir stresset. Men hun kan fortsatt snu seg :) Hvis hun ikke gjør det selv, så vil de nok prøve å gjøre det på sykehuset :)

Krysser fingrene :) ny kontroll neste fredag :) men det føles som en evighet :)

De sa til meg at lille nurket lå med rumpa ned. De fant "hodet" over navlen. Jeg måtte på ultralyd og fant ut at hodet lå godt i bekkenet og at det var rumpa som lå over navlen, hihih. Litt komisk, så lite hode at ingen finner det i bekkenet, eller kaller det en fot eller noe. Og så sto rumpe at den kjennes ut som hode. Men str var liten da så var nok derfor de kjente så lite nedi bekkenet.. Lulke til!

Jeg er i uke 39, og fortsatt seteleie. Har ligget sånn de to siste månedene, så ho har tydeligvis funnet sin plass. Jordmødre og leger mener det er lite sannsynlig at ho vil flytte seg. Har vært til ekstra UL for å sjekke leia, og måling av om bekken er stort nok til å føde i seteleie.

Har fått beskjed av leger og jordmor på føden, at de anbefaler meg å føde. Men jeg kan kreve keisersnitt om jeg ikke ønsker å føde i seteleie. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg vil. Ingen ønskesituasjon noen av delene. Så nå sitter jeg her da, og tida flyr..... Skal til ny UL-kontroll for ny estimering av fødselsvekt 3 dager før termin. Her gjennomføres ikke seteleie om vekta tipper 4000g

Kjenner jeg begynner å bli stressa nå :eek:

Jeg er satt opp til setefødsel med en baby som nå er ca. 4kg akkurat. Er blitt klarert med overlege, som betrygget med veldig med at med mitt bekkenmål og babyens hodeomkrets skulle det gå helt fint. Vi skal dog på forløsningssamtale på OBS posten i morgen, ettersom jeg da er 8 dager på overtid og det er på tide å begynne å planlegge et eventuelt keisersnitt med tanke på at de ikke setter i gang setefødsler. :)

Jeg har vært kjempelangt nede og veldig redd, men etter å ha snakket med fire fødselsleger ved sykehuset (på kontroll) og en overlege igår, er jeg betrygget. De anbefaler meg det alternativet som er mest forsvarlig medisinsk.

Dersom legene anbefaler vaginal fødsel til deg og alle målene er fine, ville jeg valgt å høre på dem. Det har løftet en bør fra mine skuldre og jeg gleder meg igjen til en mulig fødsel (haha, ser dog ikke ut som det skjer noe - og jeg vil IKKE ha keisersnitt heller!) Jeg var i akkurat samme situasjon og følte meg overhodet ikke kvalifisert til å ta noe valg. Overlegen sa til meg i går at dersom jeg var datteren hennes hadde hun anbefalt med vaginal setefødsel. Det holdt for meg.

Lykke til!!

Det blir som det blir - og ungen må jo ut uansett. <3

Back
Topp