Sete hos besteforeldre, hva har dere?

V&E's stolte mamma

Flørter med forumet
Hei!
Ser at dere "alle" er veldig imot både å kjøpe brukte seter og å kjøpe billige, ikke fullt så kjente seter..
Lurer derfor på hvilke seter dere har hos besteforeldre?
For vår del har vi to biler, som må ha hvert sitt sete, samt at besteforeldrene må ha seter dersom de må hente i bhg ved akutt behov e.l. (Ingen av oss har jobber vi bare kan gå fra).
Hva ville dere gjort i denne situasjonen??
Hvis vi skulle kjøpt seter som dere her inne mener vi måå ha, bruker vi fort 10 000 kr bare på bilseter.. Og det er litt over hva vi kan bruke, for å si det mildt :)

Britax Two Way Elite, bakovervendt til 25 kg, fastpris på Barnas Hus 1995,-

Pappa og mamma har et besafe i den nye bilen sin. Som vi brukte i vår først, ikke noe finn-sete[:D]
Men det er mest fordi de skulle ut å kjøre med småen en gang vi var der, og da skulle hun ha 2 ukers ferie der like etterpå, så vi lot det stå igjen siden det er isofix på det, det stod så inmari godt i den bilen, og mye enklere for'n bestefar å montere, istedenfor et med seler[:D] Også tok vi "sele"setet i vår egen bil...

Synes det er greit siden de bor så langt unna. Hadde de bodd rett borti gata hadde vi behøvd det.

Mine foreldre har en acta graco fra 2005, så den blir vel sikkert kassert her inne. Og svigers kjøpte en besafe når eldste var 1,5 år. Så skal de ha med begge ungene må de hente beltestol i en av bilene våre.

har også to biler, med stoler i begge. Kjøpte to stoler da minste begynte med sete nr 2. Og når det ble tid for beltestol fikk vi heldigvis låne en av et vennepar som står i bil nr 2. Kjøpte ny i "hovedbilen"

vi har 2 helt nye ..

Besafe x2 hos mormor og morfar
og Britax multitech i vår bil

ORIGINAL: prøver25pp1saGRAVID

Hmm... Ja, det skal jammen ikke være billig, gitt...

1995 er vel ikke så dyrt? Det viktigste er sikkerheten og ikke pris... Men det er MEG. [;)] Og for OSS er det viktig at hun sitter bakovervendt.

Tenkte jeg skulle kjøpe britax two way elite. Koster jo bare 1999[:)]

De har ikke sete [;)][8D]

vi har britax two way elite i besteforeldrene sin bil

Bakovervendt hts besafe-sete til mini og et britax (tror jeg) beltesete til snuppa.

Svigermor har Acta Graco - et eller annet. Bakovervendt, selvfølgelig.
BF har Britax TWE. Det er de eneste utenom oss som kjører med ham.

Har ikke seter hos besteforeldre. Vi bruker det samme setet, bare flytter det.

ORIGINAL: Labambie

Britax Two Way Elite, bakovervendt til 25 kg, fastpris på Barnas Hus 1995,-

den har vi også kjøpt til betseforeldrene, men låner den også selv når mini skal på tur i barnehagen eller noen andre skal hente henne. Den er gull verdt!

vi har besafe, ikke det mest praktiske å skru inn og ut av en liten bil, men det fungerer og kjøpte det brukt av en inne på september08.

Jeg synes 2000kr er mye penger å ut med på en gang jeg[8|]

Ungene er så å si aldri hos besteforeldrene, så de har ikke sete.

ORIGINAL: Bare Kari

Har ikke seter hos besteforeldre. Vi bruker det samme setet, bare flytter det.

Samme her!

Back
Topp