Sete eller hodeleie?

Minipie

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Jeg klarer ikke å bli enig om lillesøster sitter eller er i hodeleie i magen.

Kjenner småe bevegelser nede med bekkenet, noe som jeg tror er armene. Hodeleie?

Men så kjenner jeg noe hardt oppe ved høyre ribbein som kjennes ut som et hode. Seteleie?

Jordmor time på torsdag så er spent på hva hun finner ut. Er det sete får jeg ikke føde her jeg bor så krysser alt for at hun ligger nedover :nailbiting:

Hvor kjenner dere spark osv?

Han ligger i hodeleie, kjenner mest glidebevegelser fra føttene midt på magen og ut mot høyre side. Han ligger med ryggen på min venstre side og kjenner han bokser innimellom nedover og ut mot hoftene.

Han ligger i hodeleie, kjenner mest glidebevegelser fra føttene midt på magen og ut mot høyre side. Han ligger med ryggen på min venstre side og kjenner han bokser innimellom nedover og ut mot hoftene.

Klare du å kjenne rumpen? Om den er hard eller myk? :facepalm:

Jeg klarer ikke å bli enig om lillesøster sitter eller er i hodeleie i magen.

Kjenner småe bevegelser nede med bekkenet, noe som jeg tror er armene. Hodeleie?

Men så kjenner jeg noe hardt oppe ved høyre ribbein som kjennes ut som et hode. Seteleie?

Jordmor time på torsdag så er spent på hva hun finner ut. Er det sete får jeg ikke føde her jeg bor så krysser alt for at hun ligger nedover :nailbiting:

Hvor kjenner dere spark osv?
Jeg syns det høres ut som hodeleie. De småbevegelsene nede tenker jeg er armer, som du sier. Og den store oppe er sikkert rumpa. Selv jordmødre har jo av og til trøbbel med å skille rumpa og hodet. Men da er det jo ikke så lenge til du får vite, uansett :-)

Her kjenner jeg spark ned mot blære og at hodet presser seg oppover, hard kul på høyre sider. Noen ganger presser han ryggen din utover slik at magen min blir spiss.

Jeg syns det høres ut som hodeleie. De småbevegelsene nede tenker jeg er armer, som du sier. Og den store oppe er sikkert rumpa. Selv jordmødre har jo av og til trøbbel med å skille rumpa og hodet. Men da er det jo ikke så lenge til du får vite, uansett :)

Ja hvis hun klarer å finne ut av det :happy: Hun tok feil sist gang

Klare du å kjenne rumpen? Om den er hard eller myk? :facepalm:
Ja, den er like "myk" som ryggen og ender i en bue oppunder ribbeinet på venstre side. Hode er mer hardt og mer man kan ta rundt det på annen måte enn rumpa :)

Festet i hodeleie her, jm sjekket i dag. Kjenner også små bevegelser nede i magen, det er nok armene ja. Ellers ligger hun bare på høyre side av magen, kjenner en del bevegelser midt på magen og ut mot høyre :)

Her ligger han i hodeleie, men kjenner rumpa godt noen ganger, så var litt paranoid for om han hadde snudd seg til seteleie. Synes det er vanskelig å skille hva som er hva. Legetime i dag bekreftet at han fortsatt ligger i hodeleie heldigvis :)
Vet du om hun har ligget i hodeleie tidligere?
Nevnte til legen i dag at jeg var redd for at han kunne ha snudd seg, men han sa at det skulle jeg ha kjent veldig godt så sent, da det er nesten "akkurat" med plass nå.

Her ligger han i hodeleie, men kjenner rumpa godt noen ganger, så var litt paranoid for om han hadde snudd seg til seteleie. Synes det er vanskelig å skille hva som er hva. Legetime i dag bekreftet at han fortsatt ligger i hodeleie heldigvis :)
Vet du om hun har ligget i hodeleie tidligere?
Nevnte til legen i dag at jeg var redd for at han kunne ha snudd seg, men han sa at det skulle jeg ha kjent veldig godt så sent, da det er nesten "akkurat" med plass nå.

Hun lå i hodeleie 21. August når vi var på 3D ul men til nå har hun hatt god plass til å snu seg :-) Har ikke lagt merke til noe store romstreringe så kan ha skjedd evt på natta hvis det er tilfelle.

Her er det hodeleie. Kjenner rumpa godt på høyre side eller oppunder ribbeinet, og når han strekker seg eller jeg har en kynner så kjenner jeg hele ryggen hans. Han slår ned mot blære og sparker ut mot venstre side her :)

Ligger i hodelei :) forrige uke så kunne jordmor bevege hodet, men i dag så var det festet :D

Turner fortsatt rundt, både hode, sete og delvis tverr i løpet av en dag (35+2)! Begynner å lure på om det er en liten unge siden han fortsatt har plass til å holde på sånn :nailbiting: jaja, kontroll 36+1 og har han ikke lagt seg til rette da blir det UL.

Kjente i går at baby snudde seg i magen så nå ligger hun med hodet ned ;)
Fikk også ultralyd idag hos jordmor for å dobbelsjekke! :D

Lettet!!

Jeg kjenner ikke forskjell på hodet og rumpen, hun lå lenge i seteleie, men var plutselig snudd seg til hodeleie.

Er bevegelser over alt egentlig, kjenner ikke så mye forskjell på slag med armer eller bein:P eneste jeg kan kjenne er ryggen hennes, når hun presser seg mot ene siden.

Kjente i går at baby snudde seg i magen så nå ligger hun med hodet ned ;)
Fikk også ultralyd idag hos jordmor for å dobbelsjekke! :D

Lettet!!
Så digg! Slipper setefødsel da :D

Jeg kjenner ikke forskjell på hodet og rumpen, hun lå lenge i seteleie, men var plutselig snudd seg til hodeleie.

Er bevegelser over alt egentlig, kjenner ikke så mye forskjell på slag med armer eller bein:p eneste jeg kan kjenne er ryggen hennes, når hun presser seg mot ene siden.
Mener at hodet er rundere enn rumpa, og hardere, men ja helt enig - det er ikke lett å kjenne forskjell :P

Mener at hodet er rundere enn rumpa, og hardere, men ja helt enig - det er ikke lett å kjenne forskjell :p

Legen min sa og hun synes det var vanskelig, men da hun lå i seteleie så sa jordmor at det kjentes ikke hardt nok nede i magen, at ved hodeleie så kjenner de at hodet fyller mer ut enn rumpen vil gjøre, men legen på KK sjekket både med ultralyd og med hendene for å sjekke at det skulle være mulig for jordmor på neste å kontroll å kjenne, så vanskelig for de proffe også:p

Så digg! Slipper setefødsel da :D

Setefødsel gjør jeg gjerne igjen men i dette tilfelle slipper jeg å være over to timer hjemmefra hvis hun holder seg i hodeleie :happy: De er strenge her på fødestuen når det kommer til å føde her :nailbiting:

Back
Topp