Service på varmepumpe?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Kjøpte varmepumpe i februar i fjor, da lå tempen på 10-20 minus og den holdt tempen på ca 24 grader i hele huset(1 etg) selv om den sto på 23 grader..

I natt var det -14 og pumpe sto på 24 grader og det var 19 inne bare..tydelig dårligere effekt nå.. Må jeg da ha service hvert eneste år? Tipper det er dyrt også..trodde det var hvert 2 år jeg..?

Vi hadde service på vår da vi hadde hatt den i to år.

Men prøver å støvsuge den en gang i måneden. Men rett før vi merker rett før vi støvsuger at den varmer dårligere som du beskriver.

Har du renset filtrene? Jeg støvsuger de annenhver mnd ca.. Hadde service på den i november, og merker MARKANT forbedring på effekten! :)
Skal sies at vår varmepumpe er 6 år gammel da, og ble satt inn av forrige eier. Aner ikke når de hadde første service, men dette var den første vi hadde siden tok over i mars 2010.. 

Vi støvsuger den hvertfall 1 gang i mnd..så det er ikke problemet!

Den har vært litt dårligere på effekten egentlig hele vinteren men har ikke tenkt så veldig på det siden det ikke har vært spesielt kaldt..

Ringte han som satt den inn og han skal ringe meg i ettermiddag og gå over innstillinger på kontrollen, i tilfelle vi har klart å surre litt hjelper ikke det så kommer han, han sa at det ikke skal være så dårlig effekt på så kort tid, er 11 mnd siden bare..

Back
Topp