Service på bil

Bambusmamma

Glad i forumet
Hva koster det egentlig? Skal levere min første bil på service på fredag og tenker med skrekk og gru på regningen, har brukt altfor mye penger i ferien:p

Det kommer vel an på hva slags service de skal ta og om de finner noe feil.

Du har ikke fått overslag på hva servicen vil koste?

Det kommer vel an på hva slags service de skal ta og om de finner noe feil.

Du har ikke fått overslag på hva servicen vil koste?
Nei, har ikke det. Men er en toyota, personbil, diesel, tror ikke det er noen feil.

Sikkert ikke så dyrt. Hadde Opel vectra på vanøig service da kostet det 5000 ca..
Med bmwen kosta det 10000 for vanlig service.

Nei, har ikke det. Men er en toyota, personbil, diesel, tror ikke det er noen feil.
Det kommer jo an på om det er en hovedservice eller en mellomservice, for det er forskjellige ting de ser etter/bytter etter spesielle interrvaller.

Hvor langt har bilen gått?

Rart du ikke fikk en foreløbig pris på servicen, det pleier jeg å få...

Jeg skal straks ha på 150000 på toyotaen min så det lurer jeg på og.

Betalte nylig 4000 kr for service. Tok det hos en lokal en her da som er skikkelig. Skulle jeg tatt den hos merkeverkstedet måtte vi ut med 7000 kr. Var mellomservice. Hovedservice skulle kosta oss rett under 5000 kr fikk vi beskjed om. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har en gammel Toyota avensis 2002 mod og på 160 servicen, bytta oljefeltet, luftfukter olje etc betalte rett under 3 500 :)

Vi fikk prisoverslag nå å den skulle koste nesten 7000. Den forje servicen kosta over 9000...

4500 ca har eg betalt for volvoen min. Men det er ikke hos merkeverksted da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Umulig for oss å si. Kan være alt fra 3000- 15000 omtrent. Kommer an på hvilken bil det er og hvilken km-service det er. Skal det feks skiftes registerreim blir det er dyr service.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Betaler ca 5000,- for 60000 km service på bilen vår. Er på merkeverksted for at garantien skal gjelde :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Som dei andre seier kjem det an på kva for ein service det er. Vanleg mellomservice på mazdaen vår i fjor sommar kosta 3000,-. I år var det større service (160 000 km, samt at den er ti år i år, så det måtte mellom anna skiftast registerreim), så no kom det på ca 9300,-.

Vi brukar Tores auto, og får alltid prisoverslag først.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Får også alltid prisoverslag først, så synes det er merkelig at du ikke har fått det,
men tror sikkert du må belage deg på 3500-5000 for service, selv om det ikke nødvendigvis er noe som er galt med bilen. Kanskje mer også.

Back
Topp