Serveringsforslag

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Trenger noen serveringsforslag.. ;) Skal ha gjester til helga, og aner ikke hva jeg skal servere dem. De kommer på kvelden og det må være mat som passer både for voksne og barn..
Skal snart ha baselgruppa på besøk også. Trenger noen gode tips til lettvind og god mat. Noen forslag? Litt matlei. :P

Hva med hjemmelaget lasagne i helgen? Det synes jeg er greit både å lage, og få servert :)
Og til barselgruppa, kanskje noen rundstykker og litt godt pålegg?
Jeg er også matlei, men siden jeg ikke kan spise melkeprodukter har jeg selvfølgelig lyst på alt jeg ikke kan spise.. :woot:

Halvgrove horn med ost og skinke er veldig godt, eller matmuffins :) Evt med en salat til. Spesielt nå i januar syns hvertfall jeg det er godt med noe annet enn kaker!
Til barselgruppa er det greit med noe som ikke krever to hender å spise ;)
Lasagne og pizza er jo alltid greit for de fleste aldersgrupper

Mm halvgrove horn er jo kjempegodt :) eller pizzasnurrer.
Eller baguetter med ost og skinge og litt grillkrydder i ovnen.

Lefseruller er også genialt.
Feks kalkunpålegg og smøreost og avokado i en, hvitost, smør, paprika i en, hvitost og skinke i en, salami og agurk med litt majones i en.

Mine forslag:
Helgebesøk: helstekt kylling med hjemmelaget potetmos, wokede grønnsaker og soppsaus.

Barselgruppe: Kyllingsuppe med karri og eple og foccacia. :)

Pai med salat til er også enkelt og kan gjøres klart på forhånd, pai kan jo også lages både som fullversjon eller i porsjonsstørrelser, som er lett å spise.

Hjemmelaget suppe med godt brød til er også alltid en vinner hos meg. Gulerotsuppe med ingefær f.eks.

Halvgrove horn med ost og skinke er veldig godt, eller matmuffins :) Evt med en salat til. Spesielt nå i januar syns hvertfall jeg det er godt med noe annet enn kaker!
Til barselgruppa er det greit med noe som ikke krever to hender å spise ;)
Lasagne og pizza er jo alltid greit for de fleste aldersgrupper
Har du en god oppskrift på matmuffins? :)

Det har jeg :)

For ca 20stk:
2dl havregryn
4 dl grovt speltmel eller annet grovt med
4dl fint speltmel eller hvetemel
4ts basilikum
2ts hvitløkssalt
4ts bakepulver
2 egg
4dl melk
1dl olje
100g revet ost
100g påleggsskinke i biter.

Bland alt det tørre. Visp egg og melk inn i oljen. Bland så alt. Ha i ost og skinke til slutt.
Ha 1 stor ss røre i hver form. De bør stekes i silikonformer (fant billige på europris) eller i brett. De brenner seg fort i papirformer.

Stek på 225 grader i 15 min.

For en søt variant tar du vekk krydder, ost og skinke og tilsetter rosiner i stedet. Da er det veldig godt å dele de i to og ha syltetøy på

Begge typene er supre å fryse og ta opp til kveldskos eller turmat :)

Har servert kyllingsalat med foccacia jeg, det er en slager :D

Crispy salat
Ruccula salat
søt paprika
agurk
mais
fetaost
soltørka tomater

gresk dressing.

Neste barseltreff skal jeg ha

foccacia som deles i to, legg på salat, løk, paprika, gresk dressing og marinert kyllingfilet.

Det har jeg :)

For ca 20stk:
2dl havregryn
4 dl grovt speltmel eller annet grovt med
4dl fint speltmel eller hvetemel
4ts basilikum
2ts hvitløkssalt
4ts bakepulver
2 egg
4dl melk
1dl olje
100g revet ost
100g påleggsskinke i biter.

Bland alt det tørre. Visp egg og melk inn i oljen. Bland så alt. Ha i ost og skinke til slutt.
Ha 1 stor ss røre i hver form. De bør stekes i silikonformer (fant billige på europris) eller i brett. De brenner seg fort i papirformer.

Stek på 225 grader i 15 min.

For en søt variant tar du vekk krydder, ost og skinke og tilsetter rosiner i stedet. Da er det veldig godt å dele de i to og ha syltetøy på

Begge typene er supre å fryse og ta opp til kveldskos eller turmat :)
Tusen takk!! :) Denne oppskriften skal jeg prøve.
Så lettvidt og godt! ;)

Back
Topp